kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱

رضازاده: با یاد یاران برخورد می‌شود

رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران، با تاکید بر مجوز نداشتن استخر یاد یاران، از پیگیری‌های این کمیته برای برخورد با استخر متخلف خبر داد.
به گزارش ایسنا، بیش از یک ماه از حادثه تلخ غرق شدن «مهبد» هشت ساله در استخر یاد یاران، آن هم در نخستین روز کلاس آموزشی شنا می‌گذرد، حادثه‌ای که پس از رسانه‌ای شدن، اعضای شورای شهر تهران نسبت به آن واکنش نشان دادند.
در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران عباس جدیدی-عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، در تذکری، از «مجوز نداشتن» یاد یاران خبر داد و ابوالفضل قناعتی- عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل، تاکید کرد که چندی پیش درباره مجوز نداشتن برخی اماکن ورزشی، تذکر داده است. اما نکته جالب ماجرا اینجاست که با وجود تذکرهای متعدد و وقوع این حادثه تلخ این استخر هنوز هم فعال است.
حسین رضازاده- رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران در همین رابطه اعلام کرد که این کمیته بازدیدهایی از استخر یاد یاران داشته و این مجموعه ورزشی به همراه چند تالار، از سوی شهرداری منطقه 11 مجوز فعالیت دریافت کرده است.
وی با بیان اینکه این استخر تحت نظارت شهرداری منطقه بوده و سازمان ورزش، تاکید کرد که تمام مجموعه‌ها، چه مجموعه‌هایی که زیر نظر سازمان ورزش و چه آنهایی که زیر نظر شهرداری هستند باید مجوز فعالیت را برای کمیته ورزش شورا بیاورند.
رضازاده، تعداد مجموعه‌های ورزشی بدون مجوز را سه چهار مورد اعلام کرد و گفت: از آنجایی که مجوز این مجموعه‌ها سال به سال تمدید می‌شود، برخی استخرها در این رابطه کوتاهی می‌کنند و برخی استخرها مجوز ندارند.
رئیس کمیته ورزش شورا اعلام کرد: گزارش این کمیته درباره حادثه استخر یاد یاران، به رئیس شورا و اعضا ارائه شده است و با این استخر، برخورد می‌شود.
وی در تشریح آنچه در روز حادثه اتفاق افتاد، گفت: کودک غرق شده، زمانی که پدرش در حال درآوردن لباس بوده، به سرعت وارد استخر می‌شود.
وی تاکید کرد که غریق نجات، باید دقت کند و اجازه ندهد که کودک به تنهایی به قسمت عمیق برود، البته پدر این کودک و شاهدان عینی، ماجرا را به گونه‌ای دیگر تعریف می‌کنند.
همچنین طبق مشاهدات خبرنگار ایسنا، مربی مهبد علی‌رغم اظهارات مسئولان شهرداری هنوز به فعالیت خود در این استخر ادامه می‌دهد، هر چند رضازاده در پاسخ به سوال ایسنا در این مورد، این موضوع را رد کرد.
به گزارش ایسنا، هر کدام از روایت‌ها که صحیح باشد، استخر یاد یاران همچنان «بدون مجوز» در حال فعالیت است و پدران دیگری پسران خود را برای آموزش به این استخر می‌برند و در عین حال در این گرمای هوا، استخرهای دیگری مملو از شهروندان هستند که بدون مجوز بهره‌برداری به کار خود ادامه می‌دهند.