kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰

اخبار کوتاه


پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد
سرپرست کمیته امداد امام‌خمینی(ره) گفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از منابع صندوق توسعه ملی به مددجویان تحت پوشش این نهاد آغاز می‌شود.
مدیرعامل صندوق توسعه ملی نیز در این خصوص ضمن تایید عملکرد کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، تصریح کرد: با توجه به ساختار و برنامه‌های اجرایی صندوق توسعه ملی، پرداخت تسهیلات در سقف مبالغ خرد، مدیریت صندوق را با مشکلات در ثبت و نظارت مواجه می‌کند که لازم است تمهیداتی در شیوه‌های اجرایی اتخاذ شود از جمله با ارسال تعداد پرونده‌های کمتر درخواست تسهیلات بیشتری صورت بگیرد که با توجه به عملکرد مثبت کمیته امداد امام(ره) در نزد مدیریت صندوق پرداخت تسهیلات خارج از سهمیه مصوب، هم به صورت ریالی و هم به صورت ارزی به این نهاد مردمی امکان‌پذیر است.
کاهش چشمگیر جعل اسناد با استفاده از کارت هوشمند ملی
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی از کاهش چشمگیر جعل اوراق هویتی در صورت استفاده از کارت هوشمند ملی خبر داد.
سرهنگ فریدون رهبریان در گفت‌وگو با مهر تاکید کرد: استفاده از کارت ملی هوشمند تجمیع اطلاعات در آن، می‌تواند یکی از موثرترین راه‌های کاهش جعل اسناد باشد.
وی با بیان این که کارت‌های پایان خدمت و گذرنامه‌های الکترونیکی قابل جعل نیست افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در نیروی انتظامی جاعلان دیگر نمی‌توانند کارت‌های پایان خدمت را جعل کنند. اگرچه ممکن است عده‌ای مدارک جعلی را برای دریافت این مدارک ارايه کنند.
رهبریان با اعلام کاهش موارد جعل در کشور گفت: مدارک تحصیلی، اوراق هویتی و اسناد بانکی بیشترین موارد جعل را در کشور تشکیل می‌دهند.
مرگ نوجوانی در سقوط از چرخ‌و‌فلک
نوجوان 16 ساله بر اثر سقوط از چرخ و فلک در شهربازی اتوبان محلاتی تهران جان خود را از دست داد.
حسن عباسی مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گفت: در این حادثه که در ساعت‌های آخر جمعه شب در شهربازی بسیج رخ داده است نوجوان 16 ساله به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
به گفته عباسی، از مردادماه سال گذشته تاکنون این چهارمین مورد سقوط در شهربازی‌های تهران است که منجر به مصدومیت و وفات تعدادی از شهروندان شده است.
انتقال ویروس ابولا از طریق خون
سازمان انتقال خون اعلام کرد: با توجه به احتمال انتقال ویروس ابولا از طریق خون، ضروری است مسافرانی که در معرض ابتلا به این ویروس قرار داشته‌اند، تا یک ماه پس از مراجعت از اهدای خون خودداری کنند.
مشخصه بیماری ابولا، یک درگیری چند سیستمی است که با ظهور ناگهانی سردرد شدید، درد عضلانی، تب، تهوع و استفراغ آغاز شده و به سمت ضعف، اسهال شدید و شوک پیشرفت می‌کند. میزان کشندگی ابولا بالاست.
دستگیری 2 زورگیر افغانی
رئیس کلانتری 111 هفت‌چنار تهران از دستگیری دو زورگیر تبعه کشور افغانستان که به بهانه پرسیدن آدرس اقدام به زورگیری می‌کردند، خبر داد.سرهنگ اکبر مرادی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا گفت: این دو زورگیر در آخرین زورگیری با استفاده از سلاح سرد بالغ بر 7 میلیون تومان تراول 50 هزار تومانی به سرقت برده بودند.
وی گفت:‌ در همین حال همکار مالباخته در تعقیب این دو زورگیر متوجه سکونت آن‌ها در یک ساختمان نیمه‌کاره در میدان ونک می‌شود و بلافاصله پلیس 110 را در جریان می‌گذارد. متهمان بلافاصله پس از دستگیری به سرقت‌های خود اعتراف کردند.
احداث 44 مرکز شهر بانو در پایتخت
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تاسیس 44 مرکز شهربانو در برنامه پنجساله دوم شهرداری تهران و تاسیس فرهنگسرای حجاب خبر داد.
حجت‌الاسلام امرودی گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده در کمیسیون عفاف و حجاب مقرر شد با توجه به مراجعات مکرر بانوان به شهربانوها به عنوان یک پایگاه فرهنگی ویژه بانوان، خدمات مشاوره‌ای در حوزه احکام و رفع شبهات با حضور استادان بزرگ حوزه و دانشگاه در این اماکن صورت پذیرد.