kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸

«محمد» محبوبترین نام برای انگلیسی‌ها

بر اساس اعلام دفتر آمار ملی بریتانیا، نام محمد، پیامبر اسلام(ص) در صدر نام‌های محبوب نوزادان تازه متولد شده در انگلیس و ولز بوده است.
به گزارش مهر، آمارهای دفتر آمار ملی بریتانیا برای یک سال گذشته نشان می‌دهد که نام «محمد» در صدر نام‌های محبوب قرار داشته و پس از آن نام «اولیور» برای نوزادان بریتانیایی انتخاب شده است.
اگرچه در آمار منتشر شده «اولیور» را با فراوانی 6 هزار و 949 بار در صدر این فهرست قرار داده، اما با توجه به تنوع هجی کردن نام پیامبر(ص) این نام با فراوانی‌های متفاوت ذکر شده است و جمع همه آنها به سادگی نشان می‌دهد که نام «محمد» در صدر فهرست آمار قرار دارد.
به این معنا که Muhammad با فراوانی سه هزار و 499 کودک در رده پانزدهم، Mohammed با فراوانی 2 هزار و 877 نام در رده بیست و سوم و Mohammad با فراوانی 59 هزار نام در رده پنجاه و هفتم قرار گرفت.
در نتیجه نوع نگارش و هجی کردن متفاوت نام پیامبر(ص) هفت هزار و 445 کودک در بریتانیا به نام «محمد» نامگذاری شده‌اند. در این میان نام پیامبر اسلام(ص) با فاصله‌ای قابل توجه محبوب‌ترین نام پسر در لندن اعلام شده است.
اقلیت مسلمان بریتانیا 2 میلیون و 700 هزار نفر تخمین زده می‌شود که عمدتا هندی، بنگلادشی و پاکستانی هستند. محبوبیت نام «محمد» در سال‌های اخیر در این کشور رشد کرده است. در سال 2009 نام پیامبر اسلام محبوب‌ترین نام نوزادان انگلستان و ولز بود. در سال 2008 این نام سومین نام محبوب بریتانیا اعلام شد.