kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹

کوتاه اقتصادی


* پس از ممنوعیت پرواز آنتونوف 140 در آسمان کشور، رئیس‌جمهور پرواز مسافری هواپیمای آنتونوف 74 را هم ممنوع کرد. محمدعلی ایلخانی مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: با توجه به تاکیدی که دولت بر امنیت پروازهای مسافری دارد رئیس‌جمهور هفته گذشته پرواز ایران 140 را ممنوع کرد و پس از آن نیز در دستوری جداگانه مبنی بر ممنوعیت پروازهای مسافری هواپیمای آنتونوف 74 را نیز صادر و این نوع هواپیما را از چرخه پرواز خارج کرد.
* معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت وزیر نفت از موافقت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری برای جذب بخشی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی شرکت ملی نفت در آینده نزدیک خبر داد. کریم سلحشور اظهار کرد: در پی درخواست بیژن زنگنه، وزیر نفت از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری برای موافقت با استخدام پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، اسامی پذیرفته‌شدگان به زودی اعلام می‌شود.
* معصوم نجفیان، مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با حکم هیئت مدیره این شرکت از سمت خود برکنار شد. به گزارش ایسنا، اختلافات رخ داده در هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران در چند وقت اخیر عملکرد این شرکت را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. چندی پیش سه تن از اعضای هیئت مدیره شرکت دخانیات با صورت جلسه‌ای معصوم نجفیان، مدیر عامل شرکت را برکنار کرده و خیری را جانشین وی کردند. این صورت جلسه به امضای سه عضو هیئت مدیره یعنی خیری، آتش‌باری و امیر اسکندری رسیده بود. خیری و آتش‌باری به نمایندگی از سهام عدالت و امیر اسکندری به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت در هیئت مدیره شرکت دخانیات حضور دارند.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش شماره‌های 3337 الی 3339، 3374 الی 3377، 3345 الی 3349، 3357، 3386، 3387، 3325، 3330 الی 3336، 3378، 3379، 7754 الی 7759 از امروز به مدت 3 روز دچار اختلال می‌شود.
* وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون مشاغل سخت و زیان‌آور اصلاح شده است و به زودی شرایط جدید آن تصویب و ابلاغ می‌شود. علی ربیعی با اعلام اینکه شرایط جدید مشاغل سخت و زیان‌آور به زودی ابلاغ می‌شود، گفت: توالی مشاغل سخت و زیان‌آور نیاز به اصلاح آیین‌نامه داشت که این اصلاحات انجام شد و به زودی شرایط جدید تصویب و ابلاغ خواهد شد.
* رئیس اتاق اصناف ایران در نخستین ساعات بامداد روز شنبه از میدان میوه و تره‌بار مرکزی تهران به صورت سرزده بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات بارفروشان و حجره‌داران قرار گرفت. علی فاضلی در بازدید سرزده از میدان میوه و تره‌بار مرکزی تهران با انتقاد از حضور برخی افراد غیرموثر و واسطه‌های غیرضروری در میدان میوه و تره‌بار مرکزی تهران گفت: اتاق اصناف ایران در پی حل این دغدغه است و به زودی با مسئولان ذیربط این موضوع را بررسی خواهد کرد.