kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
نماینده مجلس مطرح کرد

پیوستن به FATF سفره‌ها را کوچک‌تر می‌کند

عضو کمیسیون برنامه ‌و بودجه مجلس گفت: پیوستن به FATF نه‌تنها مشکلی را از ما حل نمی‌کند، بلکه مشکلات معیشتی مردم را بیشتر و سفره‌ها را کوچک‌تر می‌کند.




جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس با انتقاد از پیوستن به FATF گفت: پیوستن به کنوانسیون‌های FATF نه‌تنها مشکلی را از ما حل نمی‌کند بلکه فشارها و مشکلات معیشتی مردم را بیشتر و سفره آنها را کوچک‌تر می‌کند.
وی افزود: FATF با شعار شفافیت در عرصه ظاهر می‌شود اما واقعیت آن است که به‌دنبال کسب اطلاعات محرمانه اقتصادی ماست.
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ما امروز در شرایط تحریم هستیم و در این شرایط خاصی که در آن قرار داریم نباید اطلاعات مالی‌مان را در اختیار مجموعه‌هایی قرار دهیم که توسط دشمنان ما مدیریت می‌شود.
کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: کشورهایی که امروز FATF تحت مدیریت آن‌ها اداره می‌شود حامیان اصلی گروه‌های تروریستی هستند و جالب اینجاست که همین حامیان گروه‌های تروریستی در جهان در کنوانسیون‌ها دم از شفافیت مالی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم می‌زنند.
وی افزود: همان‌طور که گفتم ما امروز در شرایط تحریم هستیم و پیوستن به FATF باعث می‌شود تا اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم‌ها و امثال آن در اختیار دشمنان ما قرار گیرد.
وقتی ما قانون مبارزه با پولشویی داریم
 چرا باید بیگانگان به مقدراتمان مسلط شوند
همچنین محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از پیوستن به FATF گفت: وقتی ما قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم داریم چه دلیلی دارد تا با پیوستن به این‌گونه کنوانسیون‌ها مخالفانمان را بر مقدرات اقتصادی کشور مسلط کنیم.