kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
رئیس سازمان بسیج سازندگی:

42 هزار گروه جهادی در کشور فعالیت دارند




 
 رئیس سازمان بسیج سازندگی از فعالیت 42 هزار گروه جهادی در کشور خبر داد.
محمد زهرایی در گفت‌وگو با فارس، گفت:‌ امسال با کمک بسیج اقشار، همچنین با همکاری طرح‌های جهادی و جهادگران و نیز طرح‌های صندوق‌های قرض‌الحسنه خرد و مردمی 107 هزار فرصت شغلی ایجاد و یا تثبیت شده است.
وی گفت: برخی از این فرصت‌های شغلی، اشتغال جدید و بخشی هم اشتغال ایجادی است که با کمک تسهیلات و طرح‌های جهادی به تثبیت و ماندگاری شغل کمک شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 42 هزار گروه جهادی در کشور فعالیت دارند، گفت: همچنین بیش از 24 هزار صندوق قرض‌الحسنه و اشتغالزا در کشور ایجاد شده است که منابع این صندوق‌ها با طرح‌های جهادی پیوند خورده است. همچنین در پیوند با قطب‌های صنایع تبدیلی و مراکز تولید در روستاها، یک زنجیره‌ای برای ایجاد اشتغال و تولید محصول و بازاررسانی ایجاد شده است که در این زمینه به اشتغال 107 هزار نفر کمک شده است.
رئیس بسیج سازندگی گفت: علاوه بر اینکه از ظرفیت صندوق‌های قرض‌الحسنه استفاده می‌شود، از امکانات نهادها، بانک‌ها و صندوق کارآفرینی امید هم استفاده می‌شود و در این زمینه بانک‌های قرض‌الحسنه رسالت، قرض‌الحسنه مهر ایران، سپه و صندوق کارآفرینی امید تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌ایم که منابع تسهیلاتی این بانک‌ها به صورت هدفمند به طرح‌ها و گروه‌های جهادی داده شود. همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با بنیاد علوی و کمیته امداد امام خمینی(ره) بسته شده است که منابع تسهیلاتی در اختیار شبکه تخصصی جهادی قرار گیرد.
زهرایی تأکید کرد: ما فقط کار تسهیل‌گری بانکها را انجام می‌دهیم. به عنوان مثال اگر یک متقاضی روستایی بخواهد طرحی راه‌اندازی کنند و یا مجوزی بگیرد، ما برای دریافت مجوز و دریافت تسهیلات کمک می‌کنیم و تضامینی برای آنها فراهم می‌کنیم و در واقع کار تسهیل‌گری می‌کنیم. حتی در برخی موارد برای این کارگاه‌ها مواد اولیه تهیه می‌کنیم و همچنین برای محصولات آنها بازاریابی و بازاررسانی انجام می‌شود.
به گفته زهرایی، نهضت کمک‌رسانی مؤمنانه به مردم در شرایط کرونا به گونه‌ای انجام شد که به قول مقام معظم رهبری، در بحث کمک‌رسانی به مردم و طرح‌های جهادی، خرمشهرهایی در پیش است که توسط جهادگران فتح می‌شود و ما کار گفتمان‌سازی جهادی را در عرصه مدیریت کشور پیاده می‌کنیم.