kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۰۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵

خواندنی از ورزش ایران


 
  *سمیع اله قاصد آبادی در مسابقات اسکواش گرامیداشت شهدای نیروی دریایی ارتش، دست به حرکت جوانمردانه‌ای زد و در تمام طول مسابقه با حریف مصدوم خود مدارا کرد. قاصدآبادی که در مسابقات اسکواش رنکینگ بین‌المللی که در سالن حیدرنیا تهران برگزار می‌شود به مصاف علیرضا شاملی دیگر ملی‌پوش ایران رفت و زمانی که مچ دست شاملی به شدت آسیب دیده بود و او ضربات طرف دست آسیب دیده خود را نمی‌توانست پاسخ دهد، ضربات وارده به حریف را به سمتی هدایت کرد تا مصدومیت این بازیکن افزایش پیدا نکند.شاملی که مجبور بود برای حفظ رنکینگ بین‌المللی خود تا پایان بازی در زمین بازی حاضر باشد با دست مصدوم خود تا آخرین لحظه بازی کرد.قاصدآبادی حتی در زمانی از بازی که می‌توانست با پیروزی 11 بر صفر، رنکینگ خود را به بهترین شکل افزایش دهد و به رنکینگ ارزشمند شاملی لطمه وارد کند، توپ را راهی اوت کرد.در پی این اقدام ارزشی، رئیس‌فدراسیون کشورمان در پیامی ضمن تبریک و تشویق سمیع‌اله قاصدآبادی با اهدای یک راکت حرفه‌ای کمیاب از این حرکت پهلوانانه تقدیر کرد.
*مرحله هفتم اردوی تیم ملی کاراته کشورمان که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از 2 اسفند ماه در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شده بود، صبح دیروز به پایان رسید.طبق اعلام سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی، مرحله هفتم اردو تیم ملی کاراته آقایان کشورمان از 14 اسفند ماه در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز و تا اعزام به مسابقات استانبول ادامه خواهد داشت. نخستین مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی در سال 2021 موسوم به «کاراته وان» طی روزهای 22 تا 24 اسفندماه به میزبانی ترکیه در شهر استانبول برگزار خواهد شد.
*رئیس‌فدراسیون والیبال اطمینان داد کاپیتان تیم ملی ایران با آمادگی بالا در المپیک توکیو حاضر می‌شود.سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال حالا دیگر نزدیک به دو سالی است که از مسابقات باشگاهی دور شده و فقط سال گذشته در رقابت‌های ملی شرکت کرده است.قرارداد معروف با باشگاه بایک موتور چین و به تعویق افتادن چند باره مسابقات این کشور باعث شده تا نگرانی‌هایی بابت آمادگی پاسور ایران در المپیک توکیو وجود داشته باشد.محمدرضا داورزنی، رئیس‌فدراسیون والیبال در این باره گفت: سعید در طول این مدت تمرین کرده است. او قراردادی را با باشگاه چینی داشت و این کشور به دفعات مسابقاتش را کنسل کرد. برنامه‌ای که از معروف شنیدم، او این روزها دائما تمرین می‌کند. مطمئنم که جای نگرانی نیست.