kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۰۱۶
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳

مرحله اول تعریض جاده کردکوی- بندرترکمن افتتاح شد

مرحله نخست طرح تعریض جاده کردکوی‌- بندرترکمن به طول ۱۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال دیروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

 

جهانگیری همچنین در این مراسم چهار دوربرگردان عریض محور بهشهر- گرگان- آزادشهر را نیز افتتاح کرد.
طرح چهار بانده کردن محور کردکوی - بندرترکمن از سال ۹۸ آغاز شده بود.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۹ پروژه عمرانی در گلستان خبر داد و گفت: دیروز در مجموع ۱۹ پروژه با اعتبار دو هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال آغاز و یا افتتاح شد.
حسین محبوبی افزود: آغازمرحله ‌دوم جاده بندرترکمن‌- آق‌قلا به طول ۳۴ کیلومتر با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، بهره‌برداری از 22 کیلومتر روکش آسفالت راه‌های روستایی، شش دستگاه پل روستایی، ۱۳ پروژه در راه‌آهن و نیز شروع عملیات هشت دوربرگردان از طرح‌های دیروز اداره کل راه و شهرسازی گلستان بود.
وی گفت: همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی ۳۱۶ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر آغاز و جشن خاتمه طرح مسکن مهر در گلستان برگزار شد.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، مجموع واحدهای مسکن مهر در این استان ۳۷ هزار و ۸۶۵ واحد است که ۲۹ هزار و ۴۱۴ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفری و هشت هزار و ۴۵۱ واحد نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ساخته شده است.