kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
پیروزی سپاهان و تراکتورسازی، شکست استقلال و ملوان

پرسپولیس نخستین برد خود را از ذوب آهن گرفت

اولین پیروزی تیم‌های پرسپولیس و نفت در لیگ چهاردهم و شکست سنگین استقلال مقابل سپاهان از جمله نتایج مهمی بود که در هفته سوم رقابتهای فوتبال لیگ برتر رقم خورد.

سرویس ورزشی-

مسابقات هفته سوم لیگ برتر فوتبال عصر دیروز (جمعه) با انجام سه دیدار به پایان رسید. در نخستین دیدار دیروز، تیم تراکتورسازی تبریز با یک گل برابر ملوان انزلی به برتری دست یافت.
در این بازی که در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار شد، لوسیانو ادینهو (6) تک گل برتری تراکتورسازی را به ثمر رساند. البته در دقیقه 76 تیم تراکتورسازی صاحب یک ضربه پنالتی شد که ایمان صادقی دروازه‌بان ملوان ضربه مهدی کیانی را مهار کرد.
در دومین دیدار دیروز تیم پرسپولیس در سومین دیدار خود در لیگ برتر از ساعت 19:20 در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب آهن رفت که در پایان شاگردان دایی با تک گل مهدی طارمی (71) به سه امتیاز این بازی دست یافتند.پرسپولیس که در این بازی با 4 تغییر نسبت به بازی قبل وارد زمین شده بود، نمی‌توانست به راحتی موقعیت گل ایجاد کند. در مقابل ذوب آهن با ‌هافبک‌های طراح خود از جمله حدادی‌فر و مسلمان بیشتر از حریف توپ و میدان را در اختیار داشت.
پس از تساوی دو تیم در نیمه نخست، با آغاز نیمه دوم با وجود اینکه انتظار می‌رفت بازی زیباتر دنبال شود باز هم فرصت چندانی روی دروازه‌ها خلق نشد تا اینکه  سرخ‌ها در دقیقه 71 از روی یک ضربه ایستگاهی به گل نخست رسیدند.سانتر خوب کفشگری با سر نورمحمدی همراه شد که توپ روی سر طارمی افتاد و این بازیکن که فقط دروازه‌بان را مقابل خود داشت با ضربه سری آرام توپ را وارد دروازه کرد.
در آخرین مسابقه برگزار شده دیروز تیم نفت در زمین استقلال خوزستان به پیروزی 2 بر یک دست یافت. کمال کامیابی‌نیا (54) و دیوید ویکروم (87) برای نفت تهران و موسی کولیبالی (85) برای صنعتی خوزستان در ابن بازی گل زدند. این نخستین برد تیم نفت در چهاردهمین دوره لیگ برتر بود.
پیروزی سپاهان و اعتراض استقلالی ‌ها به داور
اما روز پنجشنبه نیز 5 دیدار در شهرهای مختلف ایران برگزار شد که در حساس ترین بازی تیم سپاهان موفق شد در اصفهان با سه گل استقلال تهران را شکست دهد. احسان حاج صفی(27- پنالتی)، مهدی شریفی(33) و لوسیانو پریرا(63) گلهای تیم سپاهان را به ثمر رساندند. برای تیم استقلال هم میلاد فخرالدینی در دقیقه 17 گلزنی کرد. استقلال بازی را خوب شروع کرد و حتی به گل هم رسید. این تیم در دقیقه 17 روی شوت راه دور میلاد فخرالدینی از میزبان خود پیش افتاد اما در دقیقه 27 مسابقه علیرضا فغانی داور این دیدار یک ضربه پنالتی به سود سپاهان اعلام کرد که احسان حاج صفی در خلاف جهت حرکت فروزان آن را درون دروازه استقلال قرار داد. بعد از این گل کادر فنی استقلال به شدت نسبت به اعلام ضربه پنالتی اعتراض کردند. سپاهان که بهتر از حریف خود بازی می‌کرد در دقیقه 33 به گل دوم خود نیز دست یافت. لوسیانو پریرا با فرار خود از جناح چپ محوطه جریمه حریف یک توپ عرضی تند و تیز را فرستاد که مهدی شریفی در دهانه دروازه آن را به گل دوم زردپوشان تبدیل کرد. در نیمه دوم تیم استقلال تلاش کرد با بازی رو به جلو گل خورده را جبران کند که این باعث شد در ضد حمله فضای بیشتری در اختیار سپاهانی ‌ها قرار گیرد. در دقیقه 63 بود که لوسیانو پریرا دروازه استقلال را برای بار سوم گشود تا کار برای شاگردان قلعه‌نویی دشوارتر شود. استقلالی ‌ها در پایان بازی نسبت به قضاوت فغانی به شدت معترض بودند.
درمشهد جدال تیم‌های پدیده و صبا با تساوی یک - یک به پایان رسید. ابتدا رضا عنایتی در دقیقه 75 از روی نقطه پنالتی برای میزبان گلزنی کرد اما احمد حسن‌زاده با گلی که در دقیقه 95 به ثمر رساند مانع پیروزی تیم میزبان شد. در ورزشگاه اکباتان تهران فولاد خوزستان مقابل راه‌آهن تهران با یک گل پیروز شد. سروش رفیعی در دقیقه 79 زننده تنها گل این بازی بود.  در دیگر بازی تیم سایپا در ورزشگاه انقلاب کرج مقابل گسترش فولاد تبریز به تساوی بدون گل رضایت داد. این سومین تساوی متوالی شاگردان جلالی بود. آخرین بازی از روز نخست هفته سوم رقابتهای لیگ برتر فوتبال را تیم‌های پیکان و نفت مسجد سلیمان برگزار کردند که این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.