kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷

کوتاه از ایران


نیاز به  150 هزار میلیارد تومان اعتبار
سلماس- ایرنا: وزیر نیرو با اشاره به 850 طرح در دست اجرای این وزارتخانه گفت: برای اتمام این طرح‌ها به 150 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
حمید چیت‌چیان افزود: شرایط کشور طوری است که محدودیت منابع، تحریم‌ها و گستردگی نیازهای مردم، وظیفه ما را سنگین کرده است.
وی اظهار کرد: اگر در سال‌های آینده هزینه‌ها افزایش نداشته باشند بیش از 35 سال طول می‌کشد تا ما بتوانیم طرح‌های در دست اجرا را تکمیل کنیم.
چیت‌چیان همچنین در حاشیه دیدار از طرح‌های در دست اجرا در حوزه آب در مهاباد گفت: یکی از برنامه‌های مهم دولت در این زمینه جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های مختلف در حوزه آب و فاضلاب در کشور به صورت بیع متقابل و B.O.T است.
عدم نگاه ملی به کلانشهر‌ها
مشهد-ایرنا: عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه نمایندگان به مسائل مربوط به کلانشهرها، نگاهی کلان و ملی نیست.
«احمد امیرآبادی‌فراهانی» در حاشیه دیدار از پروژه‌های شهری مشهد افزود: مصداق این ادعا، برداشت 6 هزار میلیارد ریال از بودجه مالیات بر ارزش افزوده و تخصیص آن به شهرهای بالای 50 هزار نفر است.
عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل توجه به شهرهای کوچک، از رشد و توسعه شهرهای بزرگ غفلت شده است.
وی در ارتباط با پیش‌نویس قانون جدید مدیریت شهری افزود: این پیش‌نویس نواقص حاکمیتی دارد و در این قانون باید سیاست‌های اصلی نظام مدنظر باشد.
تشییع پیکر شهید
بجنورد- ایرنا: پیکر سرباز شهید «هادی عظیمی» که توسط اشرار شرق کشور به شهادت رسیده است، دیروز در زادگاهش شهرستان شیروان، از توابع استان خراسان شمالی تشییع و به خاک سپرده شد.
این سرباز شهید در حین انجام وظیفه در منطقه مرزی شهرستان تایباد، در خراسان رضوی، به دنبال گرفتار شدن در تله‌های انفجاری اشرار به شهادت رسیده است. هادی 20 سال سن داشت و اهل روستای «شیخ امیر» شیروان بود. پیکر مطهر این سرباز شهید در قطعه شهدای امامزاده حمزه رضا(ع) شهرستان شیروان خاکسپاری شد.
هزینه مسکن مهر
ارومیه- ایرنا: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: 450 هزار میلیارد ریال تاکنون در طرح مسکن مهر کشور هزینه شده که این مبلغ 90 درصد اعتبار مصوب این بخش است.
«احمد اصغری مهرآبادی» در جلسه کارگروه تأمین مسکن و حمل و نقل آذربایجان غربی افزود: کل اعتبار مصوب برای طرح مسکن مهر، 500 هزار میلیارد ریال است.
وی گفت: 48 هزار میلیارد ریال برای خدمات روبنایی،‌مدارس، مساجد و کلانتری‌های طرح‌های مسکن مهر نیاز است که در دستور کار قرار گرفته است.
اصغری مهرآبادی افزود: 56 هزار میلیارد ریال نیز برای خدمات زیربنایی طرح مسکن مهر نیاز است که تا پایان شهریور ماه جاری 10 هزار میلیارد ریال آن تخصیص می‌یابد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: دولت مصمم به اتمام پروژه‌های مسکن مهر است و هیچ تعللی را در این خصوص نمی‌پذیرد و با توجه به اهمیت موضوع، مسائل مسکن مهر در شورای اقتصاد به دستور رئیس جمهوری مطرح و بررسی می‌شود.