kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۷۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
در هشتمین اجلاس رسمی

آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان ماند

اعضای هیئت رئیس مجلس خبرگان در هشتمین اجلاس رسمی خبرگان، با رأی نمایندگان این مجلس ابقا شدند.




در هشتمین اجلاسیه رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان که دیروز دوشنبه چهارم اسفندماه، در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد،  برای ابقای ترکیب هیئت‌رئیسه رأی‌گیری شد که در نتیجه اعضای فعلی برای مدت دو سال دیگر انتخاب شدند.
بر این اساس، آیت‌الله احمد جنتی به عنوان رئیس، آیت‌الله موحدی کرمانی نایب‌رئیس اول، آیت‌الله ابراهیم رئیسی نایب‌رئیس دوم، آیت‌الله خاتمی و آیت‌الله کعبی منشی، آیت‌الله حسینی بوشهری کارپرداز فرهنگی و حجت‌الاسلام والمسلمین قمی کارپرداز اداری مالی ابقا شدند.
همچنین با نظر نمایندگان مردم در مجلس خبرگان، ترکیب اعضای کمیسیون‌ها و هیئت اندیشه‌ورز مجلس خبرگان به مدت دو سال دیگر ابقاء شد.
آیت‌الله جنتی: راه شهید سلیمانی همچنان ادامه دارد
آیت‌الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان در هشتمین اجلاسیه خبرگان در دور پنجم با گرامیداشت یاد آیات محمد یزدی، مصباح یزدی و امینی به حلول ماه رجب اشاره کرد و گفت: این ایام بسیار ایام مبارکی است که باید قدر آن را بدانیم.
رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه یاد برادر عزیز شهید سلیمانی را گرامی می‌داریم، گفت: خدا ترامپ و آمریکایی‌ها را لعنت کند.
وی با اشاره به وصیت‌نامه شهید سلیمانی اظهار داشت: راه این شهید بزرگوار همچنان ادامه دارد و داغ این شهید هرگز کهنه نمی‌شود و انتقام خون شهدای مقاومت گرفته می‌شود.
آیت‌الله جنتی مشکلات اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ما مردم خوبی داریم و در ایام کرونا کمک‌های خوبی کردند اظهار داشت: مردم ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال صحنه‌های زیبایی خلق کردند.
وی از حضور مردم در مراسم بزرگداشت سالگرد انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن تقدیر کرد افزود: راهپیمایی 22 بهمن به کشور آبرو داد و شنیدم که برخی 15 کیلومتر با وسیله نقلیه در راهپیمایی حضور یافتند. در برابر این مردم هر خدمتی از ما برمی‌آید نباید کوتاهی کنیم.
رئیس مجلس خبرگان گفت: امیدوارم نمایندگان حق مردم را ادا کنند و به فکر خودشان و جریانات سیاسی و دوستانشان نباشند.
وی افزود: نمایندگان به مردمی خدمت کنند که آنها را انتخاب کرده‌اند و اولویت‌ها را در نظر بگیرند و به مسائل فرعی نپردازند.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه سال آینده سال سرنوشت سازی برای کشور است زیرا یکی از مهمترین انتخابات کشور در سال ۱۴۰۰ رقم می‌خورد، اظهار داشت: شورای نگهبان در تائید صلاحیت نامزدهای ریاست‌جمهوری بیش از همه به تقوای کاندیدا توجه کند.
تقدیر از اقدامات ضد فساد دستگاه قضایی
رئیس مجلس خبرگان همچنین با تقدیر از اقدامات ضد فساد دستگاه قضائی گفت: از آیت‌الله رئیسی بابت اقدامات در مبارزه با فساد تشکر می‌کنیم. مبارزه با فساد از خواسته‌های مردم است. مردم گرفتار فساد گردن‌کلفت‌ها و زوردارها هستند و این مرد کمر بسته و به جنگ فساد می‌رود و قطعاً مردم قدردان و حامی اقدامات ایشان و قوه قضائیه هستند.
بیانیه مجلس خبرگان؛ گرانی و تورم اکثریت مردم را آزار می‌دهد
مجلس خبرگان در پایان هشتمین اجلاس رسمی خود در دور پنجم، در بیانیه‌ای بر حل مشکلات معیشتی مردم تأکید کرد.
در بیانیه مجلس خبرگان آمده است: استکبار جهانی بداند بازگشت یا عدم بازگشت آمریکا به برجام، اثری در مقاومت ملت شریف ایران ندارد و بازگشت آنان به برجام بدون رفعِ عملیِ تحریم‌ها، نه تنها نفعی ندارد، بلکه مضر هم هست.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، همواره بر اصل «عزت، حکمت و مصلحت» استوار بوده و بر مذاکره و تعامل سازنده با جهان؛ به ویژه کشورهای منطقه تأکید دارد. لکن مذاکره مجدد با آمریکا بر سر مسائل توافق شده را خط قرمز نظام دانسته و مسائل دفاعی و موشکی خود را غیرقابل مذاکره می‌دانیم و تأکید می کنیم که با همدلی سران قوا و تبعیت مسئولان محترم نظام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و دفاعِ یکدل و یکصدا از عزت و استقلال کشور حتماً در برابر حربه های دشمنان پیروز خواهیم شد.
در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ضمن قدردانی از مردم عزیز ایران و همکاری آنان در عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی و تقدیر از تلاش‌های فداکارانه کلیه دست‌اندرکاران و کادر پزشکی و پرستاری در جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم به ویژه دانشمندان عزیز کشورمان که با ساخت واکسن کرونا «شعار ما می‌توانیم» را تحقق عینی بخشیدند و نیز نیروهای جهادی حوزوی و بسیجی و کسانی که در قالب طرح کارساز سردار سلیمانی به یاری کادر درمان رفتند، به مردم عزیز توصیه می‌شود همچنان مراقبت‌ها را ادامه دهند تا در پرتو عنایات خداوند متعال و در سایه همدلی و وحدت همگانی، این برهه سخت نیز با سلامتی و موفقیت، پشت سر گذاشته شود.
این بیانیه با اشاره به انتخابات خرداد 1400 افزوده است: مجلس خبرگان رهبری، ضمن دعوت از مردم شریف ایران برای حضور پرشور در انتخابات خرداد 1400  تأکید می‌کند به‌کارگیری شیوه‌های صحیح و منطقی در معرفی و تبلیغ کاندیداها و پرهیز از سیاه‌نمایی، روش‌های غیرشرعی و رعایت اخلاق از شرایط ضروری یک انتخابات شایسته و در طراز نظام اسلامی است و در چنین فضایی، امکان تشخیص اصلح فراهم می‌آید. اقدام هوشمندانه ملت ایران در انتخابات 1400 تضمین‌کننده آینده روشن و تحقق پیشرفت و عدالت خواهد بود.
به گزارش فارس، مجلس خبرگان تأکید کردند: بی‌شک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان نظام، رفع مشکلات معیشتی و کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر است، اما موضوع گرانی و تورم که اکثریت مردم را آزار می‌دهد عزم و همتی مضاعف از سوی سران محترم قوا می‌طلبد تا با برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر کاربردی، نسبت به مسئله اشتغال، رفع بیکاری و فقر، مبارزه با گرانی و تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی، بیش از پیش اهتمام داشته باشند. خصوصاً‌ با اصلاح ساختار بودجه و توقف تزریق نقدینگی از سوی دولت و بانک مرکزی و افزایش مالیات بر عایدی سرمایه و مجموع درآمد و تلاش برای ثبات قیمت ارز و هدفمندتر شدن یارانه‌ها.