kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

فراخوان داعش در خیابان‌های لندن!

طرفداران گروه تروریستی داعش آزادانه در قلب شهر لندن بروشورهای دعوت سفر به سرزمین‌های تحت کنترل این گروه را پخش کردند.


به گزارش روزنامه القدس‌العربی، هزاران خریدار و عابر پیاده در مشهورترین و قدیمترین خیابان شهر لندن «آکسفورد» با توزیع گسترده بروشورهای گروه داعش غافلگیر شدند.
گروه داعش در این بروشورها که به زبان انگلیسی بود، از آنها خواسته بود تا کشورشان را ترک کرده و به آنان بپیوندند. خیابان آکسفورد مشهورترین خیابان در انگلیس است که در قلب شهر لندن قرار دارد و 24 ساعته مملو از دهها هزار خریدار و عابر پیاده و گردشگر خارجی است که از نقاط مختلف دنیا به این شهر آمده‌اند. این خیابان در طول سال همواره مملو از گردشگران کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس نیز هم هست که به طور معمول برای خرید و تفریح به این خیابان می‌آیند.به گزارش روزنامه دیلی میل پلیس اسکاتلند‌یارد تحقیقات درباره این حادثه را آغاز کرده است.اما هیچ یک از جوانانی را که این بروشورها را توزیع کرده‌اند؛ بازداشت نکرده است تا اینکه مطمئن شود که این حادثه نقض قوانین انگلیس به شمار می‌رود یا نه؟
پلیس انگلیس معتقد است که بیش از 300 شهروند انگلیسی بعد از نبرد در صفوف گروه داعش یا جبهه تروریستی «النصره» از سوریه بازگشته‌اند. اما دستگاه‌های امنیتی انگلیس ارزیابی می‌کنند که 500 شهروند انگلیسی همچنان در سوریه می‌جنگند.