kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
شهردار منطقه 22 خبر داد

بهره‌برداری از فاز دوم دریاچه شهدای خلیج‌فارس؛ ماه آینده

شهردار منطقه 22 تهران با بیان اینکه این منطقه قطب گردشگری تهران است، از بهره‌برداری فاز دوم دریاچه شهدای خلیج‌فارس در شهریورماه خبر داد.

سرویس اجتماعی-

به گزارش خبرنگار ما، «قاسم مولایی» در نشستی با خبرنگاران گفت: منطقه 22 به لحاظ وجود تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری همچون بوستان‌های آبشار، چیتگر، جوانمردان و دریاچه شهدای خلیج‌فارس قطب گردشگری است.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون مجموعه‌هایی در حال احداث است که پس از بهره‌برداری، منطقه را به قطب خرید هم تبدیل خواهد کرد.
مولایی همچنین از پیش‌بینی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در سطح منطقه برای حضور گردشگران خارجی و داخلی خبر داد و گفت: احداث شهربازی هم در این منطقه پیش‌بینی شده است.
شهردار منطقه 22 در ادامه با اشاره به وسعت 250 هکتاری دریاچه شهدای خلیج‌فارس افزود:130 هکتار از این دریاچه آبی و مابقی ساحل و خشکی است که بخش عمده آن شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اظهار داشت: این دریاچه روزهای تعطیل 30 هزار گردشگر دارد که با بهره‌برداری فاز دوم آن این تعداد جمعیت دو برابر می‌شود.
شهردار منطقه 22 با اشاره به شایعاتی درباره آلودگی آب این دریاچه افزود: این گفته‌ها دروغی بیش نیست و آب دریاچه توسط دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های نظارتی به طور مداوم مورد آزمایش قرار می‌گیرد.مهندس مولایی در ادامه، جمعیت این منطقه را 153 هزار نفر اعلام کرد که طبق افق 1404 این تعداد به 400 هزار نفر خواهد رسید.
وی همچنین از ایجاد دهکده سلامت در منطقه 22 خبر داد و گفت: علاوه بر مرکز درمانی پرفسور سمیعی یک بیمارستان خصوصی و دو مجموعه درمانی تحت پوشش ستاد فرمان امام نیز ساخته می‌شود.
مسجد جزیره ابوموسی نگین دریاچه
شهردار منطقه 22 در ادامه از ساخت مسجد ایرانی - اسلامی در یکی از جزایر این دریاچه خبر داد و گفت: سه جزیره با نام‌های تنب‌بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی در دریاچه احداث می‌شود که در جزیره ابوموسی ساخت مسجدی با نمای ایرانی - اسلامی در نظر گرفته شده است.وی افزود: این مسجد به نگین دریاچه شهدای خلیج‌فارس تبدیل خواهد شد. مولایی تصریح کرد: در دو جزیره دیگر نیز قرار نیست مراکز تجاری احداث شود. گفتنی است، احداث این جزایر در مرحله طرح اولیه است که پس از نهایی شدن، عملیات احداث آن آغاز می‌شود.