kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
رئیس پلیس آگاهی خبر داد

دستگیری باند بزرگ سارقان با بیش از 100 سرقت

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری باند بزرگی از سارقان در پایتخت خبر داد که تا لحظه دستگیری، به روش‌های مختلف بیش از 100 فقره سرقت را مرتکب شده بودند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران سرهنگ عباسعلی محمدیان درباره جزئیات دستگیری این گروه بدون اشاره به تعداد اعضای این باند تاکید کرد: به اعتراف اعضای دستگیر شده بیش از 100 سرقت به روش‌های زاغ‌زنی، خفه‌کنی و زورگیری با استفاده از موتورسیکلت در مناطق مختلف شهر تهران و حاشیه آن، توسط گروه‌های چند نفره از این باند صورت گرفته است. وی به تعداد اعضای این باند و دستگیرشدگان اشاره‌ای نکرد، اما گفت: عملیات دستگیری این باند در سحرگاه 21 مرداد آغاز و طی چند عملیات همزمان در مناطق مختلف شهر تهران به پایان رسید و تمامی دستگیرشدگان به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
سرهنگ محمدیان افزود: شیوه و شگرد سرقت‌ها حکایت از آن داشت که متهمان به شیوه و شگردهای مختلف «زاغ‌زنی و سرقت از مراجعه‌کنندگان به مراکز تجاری و بانک‌ها»، زورگیری از عابرین با استفاده از انواع موتورسیکلت و «زورگیری در پوشش مسافرکشی» اقدام به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف شهر تهران و همچنین شهرستان‌های حاشیه تهران از جمله شهریار، اسلامشهر و کرج کرده‌اند.
وی تاکید کرد: یک گروه 9 نفره سابقه‌دار و حرفه‌ای از این باند در زمینه سرقت‌های خشن به ویژه زاغ‌زنی و خفه‌کنی اقدام به شناسایی مالباختگان در داخل صرافی‌ها، بانک‌ها و مراکز تجاری کرده، آن‌ها با تعقیب و در مکانی خلوت و کم‌تردد به شیوه خفه‌کنی اموالشان را مورد سرقت قرار می‌دادند.