kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴

اخبار کوتاه


اعلام 10 استان سالمند
مدیرکل دفتر آمار سازمان ثبت احوال، متوسط نرخ جمعیت سالمندی در کشور را 5/7 درصد اعلام کرد. به گفته علی‌اکبر محزون، 10 استان گیلان، اصفهان، آذربایجان‌شرقی، خراسان‌جنوبی، تهران، سمنان، زنجان، مرکزی، همدان و مازندران دارای جمعیت 60 سال به بالایی بیش از متوسط کشوری هستند.
تمرکز جراحان مغز و اعصاب
 در پایتخت
عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از تمرکز 50 درصد جراحان مغز و اعصاب کشور در پایتخت خبر داد و از این موضوع اظهارنگرانی کرد.
رسول خضری گفت: قرار شده است دانشگاههای علوم پزشکی مناطق محروم با نیازسنجی نسبت به رشته‌های تخصصی دانشجو بپذیرند و دانشجویان تا سه برابر مدت تحصیلی یعنی 12 سال در این مناطق به ارایه خدمت بپردازند که قرار است این طرح به مدت 10 سال ادامه یابد.
تشدید برخورد پلیس
با سایت‌های آموزش جرم
جانشین رئیس پلیس کشور از تشدید برخورد پلیس فتا با سایت‌های آموزش جرم و گنج‌یابی خبر داد.سردار حسین اشتری با اشاره به شناسایی سایت‌های آموزش‌دهنده جرم و گنج‌یابی و دستگیری برخی از متهمین گفت: پلیس نظارت‌هایش را برروی اینگونه جرایم مجازی افزایش داده است و اجازه نمی‌دهد اینترنت بستری برای فعالیت مجرمان شود.
کشف محموله بزرگ قاچاق
 داروی بدنسازی
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کشف یک محموله بزرگ قاچاق مواد بدنسازی در تهران خبر داد.
سرهنگ عباسعلی محمدیان با اشاره به اخبار واصله در این رابطه از سوی شهروندان، اظهار داشت: از منزل شخصی به نام «داریوش» در شهرک غرب، بلوار فرحزادی انواع مختلف پودر، قرص، مایع چربی‌سوز، کپسول و آمپول بدنسازی محصول کشورهای آمریکا، اسپانیا و کانادا کشف شد.
هشدار پلیس درباره کاربرد
 شیشه برای لاغری
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تبلیغات مربوط به تأثیرگذاری شیشه در جهت لاغری و زیبایی اندام را پوچ و یک دروغ آشکار برای فریب افکار عمومی دانست.
سردار علی مؤیدی تأکید کرد: اینگونه تبلیغات ترفندی شوم برای به دام انداختن دختران و خانم‌های جوان است.
وی با ابراز تأسف از اینکه برخی صنوف از قبیل برخی آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی آلوده به مواد شیشه هستند ابراز امیدواری کرد که متولیان امر بر صنف‌های آلوده به این ماده سوداگر مرگ نظارت بیشتری داشته باشند.
افزایش بالگردهای امدادی
 به 36 فروند
رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام خرید 7 تا 10 بالگرد در سال جاری، از افزایش تعداد بالگردهای امدادی به 36 فروند خبر داد. فرهادی تأکید کرد: در روند امداد هوایی هلال احمر و آمبولانس هوایی اورژانس موازی‌کاری رخ نمی‌دهد، زیرا کاملاً محدوده عملیات را مشخص کرده‌ایم.