kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰

بانک اطلاعات ایرانیان شاغل در خارج کشور راه‌اندازی شد

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی با اشاره به طراحی و راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعات ایرانیان شاغل در خارج از کشور گفت: شاغلان ایرانی خارج از کشور می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه از مزایای تشویقی برخوردار شوند.


حسن کرباسی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از طراحی و راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعات ایرانیان شاغل در خارج از کشور خبر داد.
وی تصریح کرد: این سامانه با همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های متولی از جمله دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌ها، دفتر امور بین‌الملل، مرکز آمار و انفورماتیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران طراحی و راه‌اندازی شده و با بهره‌برداری از این سامانه مشکل هموطنان ایرانی شاغل در خارج از کشور برای تمدید یا صدور گواهینامه شغلی برطرف خواهد شد.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران بیان داشت: با راه‌اندازی این سامانه وزارت کار عملا به یکی از وظایف پیش‌بینی شده خود که در قانون حداکثر استفاده از توان فنی، مهندسی و تولیدی و اجرایی کشور مکلف به اجرایش بوده است و چندین سال متوقف شده بود، جامه عمل پوشاند و یکی از بزرگترین دغدغه‌های نیروهای کار ایرانی شاغل در خارج از کشور را برطرف کرد.
کرباسی ادامه داد: نیروهای کار ایرانی شاغل در خارج از کشور با ثبت‌نام در این سامانه می‌توانند پس از صدور گواهینامه شغلی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حمایت‌ها و موارد تشویقی پیش‌بینی شده از سوی قانونگذار در مصوبه فوق مثل معافیت از عوارض خروج از کشور، برخی از معافیت‌های گمرکی و بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه بانک اطلاعات ایرانیان شاغل در خارج از کشور و تکمیل اطلاعات و مدارک مورد نیاز، تقاضای صدور گواهینامه شغلی خود را ثبت کنند.