kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰

راهکارهای بورس کالا برای خروج اقتصاد از رکود تورمی

مدیرعامل بورس کالا، فروش اموال مازاد بانک‌ها، اوراق سلف موازی استاندارد و توسعه صادرات را از راهکارهای بورس کالا برای خروج اقتصاد از رکود تورمی ذکر کرد و گفت در همین راستا قرار است رینگ صادراتی بورس کالا توسعه یابد.


حسین پناهیان در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره راهکارهای بورس کالا برای خروج از رکود تورمی افزود: بورس کالا بر اساس بسته خروج از رکود تورمی دولت سه راهکار را مدنظر قرار داده است.
وی اظهار داشت: در همین راستا قرار است فروش اموال مازاد بانک‌ها از شهریورماه از طریق ساز و کار بورس کالا اجرایی شود. وی ادامه داد: البته همکاری بانک‌ها با بورس کالا برای فروش اموال مازاد هنوز آغاز نشده اما مکاتباتی در این خصوص با بانک‌ها صورت گرفته است.
به گفته مدیرعامل بورس کالا، در ماده هشت لایحه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی، بهره‌گیری از ساز و کار بورس کالا برای فروش اموال مازاد بانک‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.
پناهیان، درباره دومین راهکار بورس کالا برای خروج از رکود تورمی، تصریح کرد: قرار است اوراق سلف موازی استاندارد که هم‌اکنون برای سنگ‌آهن گل‌گهر راه‌اندازی شده برای سایر کالاها نیز منتشر شود و به این ترتیب قرار است این اوراق توسعه یابد. مدیرعامل بورس کالا اظهار داشت: از آنجا که توسعه صادرات کالاهای اصلی یکی از موارد مورد نظر اعلام شده است، بورس کالا نیز در همین راستا توسعه رینگ صادراتی را در دستور کار قرار داده است.