kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
* یادداشت کیهان تحت عنوان حق با شماست اما اشتباه می‌کنید مثل همیشه مستدل، پرمحتوا و مؤدبانه بود ولی انتظار نداشتیم آقای شریعتمداری از واژه «لجن پراکنی» استفاده کنند.
5653---0912
کیهان: واژه «لجن پراکنی» را مدیر مسئول کیهان به کار نگرفته بود. این واژه همانگونه که در یادداشت اشاره شده است در سخنان رئیس‌جمهور آمده  و کیهان این واژه را به نقل از ایشان آورده بود و برای اینکه اشتباه نشود ضمن استفاده از گیومه، تاکید هم شده بود که به قول ایشان «لجن‌پراکنی علیه منتقدان» ضمنا عین جمله رئیس‌جمهور نیز که در آن از واژه لجن‌پراکنی استفاده کرده بودند،‌ نقل شده بود.
*سال‌هاست که کشورهای غربی و آمریکا می‌گویند ما نگران برنامه هسته‌ای ایران هستیم آیا آقای روحانی انگیزه دارد با همان ادبیاتی که برای نیروهای مؤمن و انقلابی داخلی به کار برد به آنها بگویید «به جهنم که شما نگران هستید؟»
وفایی از قم
 *آقای رئیس‌جمهور اگر به هر دلیلی خسته شده‌اند دلیل نمی‌شود که در یک جلسه رسمی آن هم در سطح سفرای کشورمان به جمعی از مردم که با ایشان هم عقیده نیستند و نسبت به عملکرد او منتقد بوده‌اند و چه بسا نقدشان درست نیز باشد ولی مدتی است که سکوت هم اختیار کرده‌اند، توهین کنند و ادبیات دور از شأن به کار ببرند.
ملکی‌نسب از بهشهر
 *اصلا انتظار نداشتیم آقای رئیس‌جمهور آن هم در کسوت روحانیت که باید الگوی صبر و اخلاق و ادب باشد منتقدین را با الفاظ زشت مورد خطاب قرار بدهد. به کجا داریم می‌رویم؟
خادم
* منتقدین را ترسو و بزدل خطاب کردن در شأن و جایگاه ریاست جمهوری اسلامی نیست. برای دولتی که خود را دولت تدبیر و امید می‌‌نامد این نوع ادبیات عین بی‌تدبیری است. اگر مذاکره ثمر داشت که نیاز به بسته اقتصادی خروج از رکود نبود. تقاضا می‌کنیم قداست روحانیت را حفظ کنید.
بوربور از ورامین
* ادبیات بدی که آقای روحانی ریاست محترم جمهوری در سخنرانی اخیر خود آن هم در جمع سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای خارجی در خصوص منتقدین دولت به کار برده‌اند تاسف‌آور است. در ضمن ایشان تا کی می‌خواهد تمام مشکلات و ناتوانی‌های موجود در اداره امور جاری کشور را به گردن گذشته‌ها بیندازد.
علیمردانی
* آقای روحانی هفته گذشته در چهار‌محال‌وبختیاری در‌آمدهای چهار ماهه را کمتر از هزینه‌ها پیش‌بینی کرد. این مگر از اسرار نظام نیست که در بلندگو و رسانه ملی اعلام می‌شود؟ اگر گفته ایشان صحت دارد چرا امسال 2 برابر سال گذشته واردات خودرو داشته‌ایم؟!
گیلانی
* دولت اعتدال به کتاب راز آیت که در آن به دیدگاه و پیش‌بینی‌های شهید آیت در خصوص میرحسین موسوی پرداخته شده مجوز انتشار نداده ولی مجوز نشر آثار افرادی که بارها به مقدسات دینی توهین کرده‌اند صادر می‌کند.
9671---0912
* با وجود ممنوعیت عبور و مرور کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها در بزرگراه‌‌های شلوغ اصفهان، متاسفانه این ترددها بدون هیچ ممانعتی از سوی پلیس بزرگراه‌ها، همچنان ادامه دارد.
محمود بلیغیان
* باید به مدیران دولت یازدهم در فرودگاه مهرآباد و شرکت فرودگاه‌ها نمره 20 داد. از روزی که آقایان سکانداری مدیریت را گرفته‌اند قیمت همه چیز در فرودگاه‌ها به چند برابر افزایش پیدا کرده است (مثل خوراکی، بسته‌بندی باربری) و کسی نیز پاسخگو نیست. آیا این مدیران توان و قدرت برخورد با این تخلفات و گرانفروشان را ندارند؟ و یا نمی‌خواهند برخورد کنند.  واقعا باید تاسف خورد از این نحو مدیریت!
یک هموطن دائم‌السفر
* بلدوزر دولت در تغییر مدیران هنوز پس از یک سال خاموش نشده و اخیرا به شرکت ملی گاز رسیده و تغییر مدیران و بازگشت بازنشستگان ادامه دارد. ای کاش از چند مدیر جوان نیز بهره می‌بردند!
احمدی
* هنرمندان متعهد کشورمان مثل آقای عزت‌الله انتظامی به همراه خانواده در جلوی ساختمان سازمان ملل در تهران حضور پیدا کرده و با این حرکت با مردم مظلوم فلسطین و غزه اعلام همدردی کردند. البته قابل پیش‌بینی بود که از آقای شجریان در این اقدام خبری نباشد و حرکتی از او دیده نشود. ولی امیدوارم علت آن همکاری صمیمانه خود و نزدیکانش با محافل صهیونیستی در خارج از کشور نباشد. این ننگی است که با هیچ رنگی پاک نمی‌شود.
اشرفی
* مجلس عوام انگلیس اعلام کرده از وقتی که سفارت این کشور در ایران تعطیل شده نمی‌توانند در امور داخلی کشورمان دخالت کنند. همین اذعان آنان بهترین دلیل برای لزوم بسته نگه داشتن سفارتخانه آنان است ولی کو گوش شنوا در دولت و دستگاه دیپلماسی که به این واقعیت‌های موجود ترتیب اثر بدهند.
نادری
* از اینکه فرزند یک انقلابی تراز اول کشور تا اتهامات فساد اقتصادی و سیاسی به دادگاه فراخوانده شده و محاکمه می‌شود ابراز تاسف می‌کنم ولی از اینکه قوه قضائیه در بازخواست این‌گونه افراد ملاحظه و رودربایستی با کسی ندارد واقعا افتخار می‌کنم.
بقرائی از ورامین
* آقای رئیس‌جمهور بارها گفته‌اند می‌خواهیم با استدلال و منطق حق خودمان را از آمریکایی‌ها بگیریم. عرض می‌کنم ایشان با این همه سابقه مدیریتی در طول سالهای بعد از انقلاب و شناخت واقعیت‌های جهان چگونه متوجه این موضوع نشده‌اند که برای آمریکا و آمریکایی‌ها، استدلال و منطق اهمیتی ندارد آمریکا فقط منطق قدرت و زور متوجه می‌شود.
صمیعی
*‌ مگر می‌شود غم مردم غزه را فراموش کرد. چرا که آنها به نمایندگی از کل جهان اسلام در برابر جرثومه فساد و تباهی و سگ‌ هار منطقه ایستاده‌اند و وعده پیروزی حق در قرآن بشارت داده شده است. ما نیز منتظر فرمان امام خامنه‌ای خویش هستیم تا صهیونیست‌ها را به جهنم بفرستیم و با تمام وجود در کنار مردم غزه هستیم. ما جهنم را برای دشمنان بشریت می‌خواهیم نه برای خودی‌ها ولو اینکه نظر ما را نپسندند.
7345---0912 و یک شهروند دیگر
* اسرائيلی‌ها بدانند ایرانیان نسبت به ظلم و تجاوز به حقوق انسان‌های مظلوم همچون فلسطین بی‌تفاوت باشند. بی‌صبرانه منتظر وقت و ساعتی هستیم که طبق دستور بر سر اسرائیلی‌ها خراب بشویم از قرائن به دست می‌آید که آن وقت و ساعت نزدیک است. ان‌شاءالله
6224---0918
* به هلاکت رسیدن ژنرال آمریکایی در افغانستان شاید دل مادرانی را که فرزندانشان در اثر حمله پهپادهای آمریکایی و موشک‌ باران اسرائیلی‌ها تکه‌تکه شده‌اند تا حدی تسکین بدهد.
4253---0912
* آقای بروجردی نماینده مجلس از قول دادستان گفته‌اند زندان تاج‌زاده یک سوئیت بزرگ است. اگر بنا باشد فتنه‌گران وطن‌فروش به جای مجازات در سوئیت و هتل با تمام امکانات به اصطلاح زندانی شوند فردا تمام بی‌خانمانها به فتنه‌گری پرداخته و کارتن خوابها نیز هوس فتنه‌گری بر سرشان می‌زند تا همچون تاج‌زاده از این موهبت هتل و سوئیت بهره‌مند شوند.
4218---0912
* فرزندم در خیابان بعد از تصادف توسط اورژانس به بیمارستان شهدای 7 تیر واقع در خیابان شهید رجایی تحویل داده می‌شود. صحبت بنده با بعضی از پزشکان این بیمارستان است که یک مرحله از درمان بیمار خود را در بیمارستان و مرحله بعد را در مطب شخصی خود انجام داده و هزینه‌های اضافی به بیمار تحمیل می‌کنند. از خود بنده در یک نوبت 450 هزار تومان پول گرفته‌اند. در داخل بخش‌های بیمارستان هم از نظافت و تمیزی خبری نبود. مشاهده این نابسامانی‌ها ناراحتی‌ام را چند برابر کرده است.
موسی‌زاده
پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه یک
در پاسخ به پیام مندرج در روزنامه مورخ 93/3/4 با موضوع «نبودن سرعت‌گیر و خط‌کشی عابر پیاده» به آگاهی می‌رساند، طبق گزارش معاونت حمل و نقل و ترافیک این منطقه خط‌کشی عابر پیاده در مقابل ایستگاه مترو صدر ترسیم گردیده و در خصوص نصب سرعت‌گیر مکاتبه جهت اخذ از سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام شده است.