kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲

تجلیل از شاعر «مودب» انقلاب (اخبار ادبی و هنری)

مراسم تجلیل از علی محمد مودب، سه‌شنبه با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در موسسه اوج برگزار شد.
در این آئین که سیزدهمین مراسم شب شاعر قلمداد می‌شد، شخصیت‌هایی چون محمدعلی بهمنی، غلامرضا کافی، وحید جلیلی، محمدحسین جعفریان، مهدی قزلی، محسن مؤمنی شریف، سعید حدادیان، حسین قرائی، میلاد عرفانپور، میثم نیلی، زهیر توکلی، علی داوودی، نماینده سفیر افغانستان و همچنین جمعی از شعرا و علاقمندان به علی‌محمد مودب حضور داشتند.
وحید جلیلی نویسنده و مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب در این مراسم گفت: مودب از نمادها و نمودهای شعر هنر انقلاب است. وی این توفیق را پیدا کرد که در جریاناتی که برخی توفیق حضور نداشتند، حضور پیدا کند و علمداری نماید. این رویش‌ها و نسل جدید هستند و روزگار نو و افق پیش‌رو.
 در بخشی از این مراسم سعید حدادیان مداح اهل بیت با اشاره به ویژگی‌های شعر علی محمد مودب گفت: چند شاخص در شخصیت ایشان وجود دارد که باید به آن بسیار توجه کرد. یکی از اولین شاخص‌ها و مهمترین آن این است که ایشان بر خلاف بعضی که برای آنها مسائل ساده‌ای مثل لباس و عطر موضوع شعرشان قرار می‌گیرد ایشان به مسائل اصلی‌تر می‌پردازد.
مهدی قزلی رئیس بنیاد شعر و ادب داستانی نیز در این مراسم گفت: شعر آقای مودب پختگی لازم را در این جوانی به دست آورده است. همچنین شعر ایشان نشان‌دهنده ایثار وی است. به خاطر تعهد و پختگی آثار ایشان می‌شود به او بسیار اعتماد کرد.
محمدعلی بهمنی نیز در این مراسم با اظهار خرسندی از برگزاری مراسم بزرگداشت علی‌محمد مودب گفت: بسیاری از شعرهای مودب نشان از حضور وی در عرصه اجتماع است. من تازه در یک سفر که با او همراه شدم، متوجه شدم که در اول راه قرار دارم و باید او را بسیار جست‌وجو کنم.
علی‌محمد مودب هم در این مراسم گفت: در رابطه با شعر بحث زیاد است اما به اعتقاد من آشیانه شعر عشق است و در همان آشیانه جوجه‌های دیگر خود را پرورش می‌دهد و اگر شعر در حوزه‌های دیگر وارد می‌شود، در حقیقت در همان آشیانه رشد کرده‌اند. در روایتی می‌دیدم که دختر امام حسین(ع) از ایشان می‌پرسد که به مدینه برنمی‌گردید که حضرت جواب می‌دهد، اگر پرنده را آزاد بگذارند به آشیانه خود باز می‌گردد. و با توجه به همین روایت اگر می‌گذاشتند شاعر در آشیانه خود می‌ماند. ولی شاعر ناچار است که پرنده شعرش بال بزند تا از آشیانه‌اش دفاع کند.
در بخشی از این مراسم پیام سفیر افغانستان در ایران «نصیر احمد نور» به مناسبت برگزاری این مراسم قرائت شد. همچنین در بخش دیگری از این مراسم نیز از وبسایت شخصی این شاعر رونمایی شد.