kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۶۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
پرسپولیس برای وارد نشدن به بحران نیاز به شکست ذوب‌آهن دارد

سپاهان - استقلال؛ فینال زودرس لیگ برتر در هفته سوم

نبرد تیم‌های صدرنشین سپاهان و استقلال که فینالی زودرس است، رویارویی تیم‌های دایی و گل‌محمدی که تاکنون طعم پیروزی را نچشیده‌اند، تقابل قعر جدولی‌ها و رقابت تیم‌های بدون برد، از مهمترین اتفاقات بازی‌های هفته سوم لیگ برتر است.

سرویس ورزشی-
نبرد تیم‌های صدرنشین سپاهان و استقلال که فینالی زودرس است، رویارویی تیم‌های دایی و گل‌محمدی که تاکنون طعم پیروزی را نچشیده‌اند، تقابل قعر جدولی‌ها و رقابت تیم‌های بدون برد، از مهمترین اتفاقات بازی‌های هفته سوم لیگ برتر است.
هفته سوم از چهاردهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از امروز(پنجشنبه) با برگزاری پنج دیدار آغاز می‌شود و فردا(جمعه) با انجام 3 بازی دیگر در شرایطی به پایان می‌رسد که یکی از این بازی‌ها را می‌توان فینال زودهنگام لیگ هم نامید، جائیکه سپاهان اصفهان در خانه پذیرای استقلال است.
سپاهان اصفهان - استقلال تهران
نبرد سپاهان با سرخابی‌های پایتخت سال‌هاست جزو مهمترین دیدارها محسوب شده است. در کنار این مسئله، نبرد دو تیم  پیروز در لیگ چهاردهم که به ترتیب در رده اول و دوم جدول قرار گرفتند، شرایط و حساسیت این بازی که پیروزی در آن بیش از 3 امتیاز ارزش دارد، را بیشتر کرده است.
بازیکنان سپاهان به عنوان میزبان این بازی برای حفظ صدر، افزایش فاصله امتیازی با مدعیان و انتقام شکست فصل گذشته مقابل استقلال در اصفهان انگیزه بالایی دارند. پیروزی در این بازی آنها را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در فصل جاری معرفی می‌کند و روزهای بهتری را برای این تیم اصفهانی که امسال حسرت حضور در آسیا را بر دل دارد، رقم خواهد زد. بدون شک غیبت امیرحسین صادقی و حنیف عمران‌زاده بهترین فرصت برای مهاجمان خطرناک سپاهان است، اما قطعا کادر فنی استقلال فکری برای مهار پریرا، شریفی و خلعتبری سه مهاجم زهردار سپاهان کرده‌اند.
در سوی دیگر میدان اما شاگردان امیر قلعه‌نویی که در ثانیه‌های پایانی دیدار با صنعتی به 3 امتیاز ارزشمند رسیدند، برای کسب سومین پیروزی متوالی در لیگ و گرفتن صدر از سپاهان به میدان می‌روند. قطعا تفکر نتیجه‌گرایی در این مسابقه بیش از توجه به بازی زیبا مد نظر قلعه‌نویی و شاگردانش است، زیرا آنها هم که این فصل باید شاهد حضور تیم‌های دیگر در آسیا باشند، می‌دانند اگر در اصفهان امتیازی از دست بدهند، باید جایگاه دوم را نیز به تیم دیگری بسپارند. علاوه بر تقابل‌های جالب در میانه میدان و جنگ تفکرات زلاتکو کرانچار و امیر قلعه‌نویی که جذابیت‌های این بازی را افزایش می‌دهد، بازگشت امید ابراهیمی به اصفهان و حضور قلعه‌نویی در دیار زاینده‌رود، حساسیت‌هایی را در جریان این مسابقه فینال گونه ایجاد می‌کند.
 پرسپولیس – ذوب‌آهن
بعد از بازی استقلال و سپاهان، این پرسپولیس است که باید به مصاف یک تیم اصفهانی برود. شرایط این روزهای پرسپولیس چندان امیدوارکننده نیست. تیمی ناهماهنگ به اضافه اختلافات جدی در مدیریت باشگاه دست به دست هم داده تا از پرسپولیس چهره‌ای ناکام به نمایش بگذارد. با اینحال پیروزی برابر ذوب‌آهن می‌تواند این تیم را از وضعیت فعلی جدا کند هرچند که وضعیت ذوب‌آهنی‌ها هم بهتر از پرسپولیس نیست. یحیی گل‌محمدی با وجود انتظارات بالایی که از او می‌رفته، هنوز نتوانسته چیزی از ذوب‌آهن سال‌های نه چندان دور ارائه دهد.
دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن تقابل علی دایی و گل‌محمدی هم محسوب می‌شود. دو فردی که سرمربی پرسپولیس بوده‌اند و از قضا رابطه خوبی هم بایکدیگر دارند. پرسپولیس اگر در این دیدار بازنده شود یا حتی اگر به تساوی دست پیدا کند، بیش از پیش وارد بحران می‌شود و این چیزی نیست که از طرف هواداران این تیم بی‌پاسخ بماند.حضور مسلمان و دهنوی که فصل گذشته برای پرسپولیس به میدان رفتند و الان در ذوب‌آهن هستند، یکی از نکات جالب این دیدار است.
همچنین کمیته داوران فدراسیون فوتبال دیروز از انتخاب علیرضا فغانی به عنوان داور بازی سپاهان و استقلال و تورج حق‌وردی به عنوان بازی پرسپولیس با ذوب‌آهن خبر داد.
برنامه هفته سوم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که به روز فرهنگ پهلوانی نامگذاری شده، به شرح زیر است:
پنج‌شنبه - 23/05/93
* پدیده مشهد - صبای قم (ساعت 17:30)
* سایپا البرز - گسترش فولاد تبریز(ساعت 18) * راه‌آهن تهران - فولاد خوزستان(ساعت 18) * سپاهان اصفهان - استقلال تهران(ساعت 19:15) * پیکان تهران - نفت مسجد سلیمان (ساعت 19:25)
جمعه - 24/05/93
* تراکتورسازی تبریز - ملوان بندرانزلی(ساعت 18)
* پرسپولیس - ذوب‌آهن اصفهان(ساعت 19:20)* استقلال خوزستان - نفت تهران(ساعت 19:25)