kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶

اخبار کوتاه از فوتبال


اقدام پسندیده داوران هفته سوم لیگ برتر
حق‌الزحمه عوامل اجرایی مسابقات هفته سوم لیگ برتر فوتبال به داور اصفهانی تعلق می‌گیرد.مرتضی شکرانه از داوران بین‌المللی فوتسال است که از بیماری سرطان رنج می‌برد. با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته قرار حق‌الزحمه داوران، ناظران و نماینده فدراسیون در 8 مسابقه هفته سوم لیگ برتر که پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود به این داور تعلق بگیرد. علی خسروی در تماسی تلفنی با مهدی تاج روی این موضوع به توافق رسیدند و حتی تاج اعلام کرده قرار است یک میلیون تومان از سازمان لیگ کمک کند تا با مجموع حق‌الزحمه داوران به شکرانه تعلق بگیرد.
اعلام زمان جدید واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس
رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: به محض دریافت صورت‌های مالی حسابرسی شده، استقلال و پرسپولیس واگذار خواهند شد. پرویز پوری‌حسینی گفت: زمانی که سال مالی هر شرکتی تمام می‌شود، مدیران آن شرکت صورت‌های مالی خود را به هیئت مدیره ارائه می‌دهند و پس از بررسی و تائید حسابرس و بازرسان قانونی شرکت، این گزارش به مجمع عمومی برای بررسی و تائید ارائه می‌شود.
وی بیان داشت: پس از طی این مراحل، کار سازمان خصوصی‌سازی آغاز می‌شود و این سازمان با توجه به صورت‌های مالی حسابرسی شده که به تائید هیئت مدیره و مجمع عمومی شرکت‌ها رسیده است نسبت به قیمت‌گذاری و تعیین روش واگذاری برای عرضه سهام شرکت‌ها اقدام می‌کند.
پوری‌حسینی گفت: در حال حاضر مانع اصلی واگذاری استقلال و پرسپولیس عدم ارائه صورت‌های مالی است و زمانی که سازمان خصوصی‌سازی این گزارشات را دریافت کند در مدت 2 ماه، کار قیمت‌گذاری سهام این دو باشگاه انجام خواهد شد و پس از درج آگهی واگذاری، نسبت به عرضه آنها اقدام می‌شود.
شکایت از 2 نشریه و تکذیب سرمربیگری استیلی در پرسپولیس
مدیر رسانه‌ای باشگاه راه‌آهن دیروز قبل از شروع کنفرانس مطبوعاتی حمید استیلی برای دیدار مقابل فولاد خوزستان اعلام کرد از دو نشریه که علیه این تیم مطالبی را به اشتباه و نادرست عنوان کردند شکایت شده است و این باشگاه در صورت عدم کسب نتیجه فرافکنی نمی‌کند و نسبت به تیم‌های دیگر موضع نخواهد گرفت.  اما استیلی در خصوص اینکه به چه علتی از مطبوعات شکایت کرده گفت: به یکسری مسائلی دامن می‌زنند که اصلا صحت ندارد. می‌گویند من دنبال مربیگری پرسپولیس هستم که به هیچ عنوان این موضوع صحیح نیست. من حتی زمانی که در باشگاه بودم وارد مسائل فنی نمی‌شدم. دیدید که چقدر راحت من از هیئت مدیره باشگاه بیرون آمدم و یک درصد هم به مربیگری پرسپولیس فکر نمی‌کنم. خیلی‌ها قبلا فکر می‌کردند من به دنبال سرمربیگری پرسپولیس هستم اما به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد.
اسکوچیج: شاید رحمانی را از لیست خارج کردیم
سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت: اگر مصدومیت رحمانی بیش از ۷-۶ ماه باشد، شاید نام او را از لیست خارج کنیم. دراگان اسکوچیج در نشست مطبوعاتی قبل از بازی راه‌آهن گفت: بازی فردا اهمیت زیادی دارد. امیدواریم بازیکنان ما بدون غرور کاذب از برد هفته پیش به میدان بروند و فقط از این برد انگیزه بگیرند. سرمربی فولاد خوزستان در مورد وضعیت بختیار رحمانی خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانیم یکی از دلایل عمده انتخاب فولاد خوزستان از سوی من حضور بختیار رحمانی بود اما اگر بدانیم طول درمان او بیش از 6 یا 7 ماه است، باید تصمیم دیگری بگیریم و مهم منفعت باشگاه است. در این صورت احتمال دارد او را از لیست خارج کنیم. اسکوچیج در مورد اینکه آیا می‌تواند فولاد را به قهرمانی برساند اظهار داشت: در حال حاضر به چیزی که فکر نمی‌کنم قهرمانی است با توجه به شرایطی که داریم می‌خواهیم تیمی خوب بسازیم.
رئال مادرید گرانقمیت‌ترین تیم تاریخ
تیم فوتبال رئال مادرید در دیدار سوپرکاپ اروپا مقابل سویا گرانقیمت‌ترین تیم تاریخ فوتبال را به عنوان یازده بازیکن اصلی خود به میدان فرستاد.خامس رودیگس و تونی کروس خریدهای تابستانی رئال مادرید در کنار ستاره‌هایی همچون کریستیانو رونالدو، گرث بیل، لوکا مودریچ و کریم بنزما یک ترکیب فوق تهاجمی را تشکیل دادند که در دیدار سه‌شنبه شب سوپرکاپ اروپا مقابل سویا از ابتدا به میدان رفتند. ایکر کاسیاس جلوتر از کیلر ناواس درون دروازه رئال مادرید قرار گرفت. در مجموع یازده بازیکن اصلی رئال مادرید در دیدار مقابل سویا 458.5 میلیون یورو قیمت داشتند که این گرانقمیت‌ترین تیم تاریخ فوتبال محسوب می‌شود.
رئال در این دیدار با 2 گل رونالدو به پیروزی رسید تا آنجلوتی اولین جام قهرمانی خود را در این فصل با رئال کسب کرده باشد.