kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵

قهرمانی سلیمی در لیگ وزنه‌برداری

بهداد سلیمی قهرمان هفته نخست لیگ برتر وزنه‌برداری شد.
در دومین روز رقابت‌های لیگ برتر وزنه‌برداری وزنه‌برداران دسته 94 ، 105 و 105+ کیلوگرم به رقابت پرداختند که سعید محمدپور، حامد مجیدی، بهداد سلیمی به ترتیب مقام نخست دسته‌های 94 ، 105 و 105+ را از آن خود کردند.در دسته فوق سنگین و در حرکت یک ضرب بهادر مولایی کار خود را با وزنه 181 کیلوگرمی آغاز کرد، وزنه 190 کیلوگرمی را در حرکت دوم انداخت و در حرکت سوم توانست این وزنه را مهار کند. بهداد سلیمی نیز کار خود را با 202 آغاز کرد. برای بار دوم 210 را درخواست کرد که در مهار آن موفق نبود اما در حرکت سوم توانست وزنه 210 کیلوگرمی را بالای سر ببرد.
در حرکت دو ضرب بهادر مولایی با وزنه 231 کیلوگرمی آغاز کرد که موفق به مهار آن شد. در حرکت دوم وزنه 247 کیلوگرمی را بالای سر برد. در حرکت سوم نتوانست وزنه 260 کیلوگرم را مهار کند. به این ترتیب با 247 کیلوگرم به کار خود پایان داد. بهداد سلیمی در حرکت اول وزنه 245 کیلوگرمی را مهار کرد. در حرکت دوم وزنه 254 کیلوگرمی را درخواست کرد که آن را بالای سر برد. در حرکت سوم وزنه 261 کیلوگرم را درخواست کرد که نتوانست آن را بالای سر ببرد.
در رقابت‌های دسته 94 کیلوگرم سعید محمدپور در حالی به مقام نخست دست یافت که در عین حال برای آخرین بار در این وزن بر روی تخته مسابقه‌ها حاضر شد. نکته جالب این بود که سجاد انوشیروانی نایب قهرمان المپیک در زمان وزنه‌ زدن محمدپور او را کوچ می‌کرد. همچنین محمدپور نیز سعید سیار، وزنه‌بردار دسته 105 کیلوگرم نیروی زمینی و هم‌تیمی‌اش را کوچ کرد.