kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴

کوتاه از ایران


تبدیل خانه شهید کلهر به موزه
شهریار- ایرنا: فرزند شهید حاج حسینعلی کلهر گفت: محل زادگاه شهدای والامقام حاج‌یدالله کلهر قائم مقام لشکر 10 سیدالشهدا، حاج حسینعلی کلهر، حاج نادعلی رستمی، محمدرضا کلهر و طلبه شهید علیرضا کلهر در شهرک باباسلمان شهرستان شهریار به موزه و یادمان شهدای این منطقه تبدیل می‌شود. محمد کلهر افزود: محل زادگاه این سرداران رشید اسلام به صورت اهدایی و ارزشی خریداری شده که 250 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و مرمت این خانه نیاز است. مشاور فرماندار شهریار در امور شورای اسلامی تاکید کرد: فرماندار شهریار طی بازدید از محل زادگاه این سرداران رشید اسلام، برای تکمیل و راه‌اندازی این موزه قول داد از اعتبارات استانی و شهرداری باغستان به منظور حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در نسل آینده اختصاص دهد.
خانه خاندان کلهر به مساحت 260 مترمربع و یکصد سال قدمت دارد که شهیدان حاج یدالله کلهر قائم ‌مقام لشکر 10 سیدالشهدا، حاج حسینعلی کلهر تنها شهید عضو شورای اسلامی شهرستان شهریار، نادعلی رستمی فرمانده محور فاو لشکر 10 سیدالشهدا، محمدرضا کلهر و طلبه شهید علیرضا کلهر تا زمان شهادت در این منزل سکونت داشتند.
تهیه طرح دو فوریتی
نوشهر- ایرنا: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی دو فوریتی برای تعیین تکلیف وضعیت مربیان پیش دبستانی و معلمان شرکتی خبر داد و گفت: این طرح هفته آینده در صحن مجلس مطرح می‌شود.
«عبدالوحید فیاضی» افزود: با پیگیری اعضای این کمیسیون، این طرح با امضای 100 نفر از نمایندگان مجلس تهیه شد. وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع این طرح با هدف اصلاح ماده 17 قانون معلمان پیش‌دبستانی و شرکتی تهیه شده و طبق برنامه 25 مردادماه در جلسه علنی مجلس مطرح می‌شود.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس اظهار داشت: این طرح با الحاق تبصره‌ای به ماده 17 قانون معلمان پیش‌دبستانی و شرکتی، ممنوعیت حق‌التدریس را برای افرادی که به عنوان نیروهای شرکتی یا پیش دبستانی هستند، لغو می‌کند. فیاضی درباره نحوه تامین منابع مالی این طرح گفت: اعتبارات این طرح از منابع حق‌التدریسی کنونی آموزش و پرورش تامین می‌شود و بار مالی چندانی برای این وزارتخانه به همراه ندارد.
85درصد مساحت کشور منابع طبیعی است
زنجان-فارس: فرمانده حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به حفاظت سرزمینی 135 میلیون هکتار وسعت سرزمین منابع طبیعی توسط این سازمان اظهار داشت: این میزان نزدیک 85 درصد از وسعت سرزمینی کل کشور است که نزدیک به 84 درصد مراتع، 17 درصد جنگل‌ها و مابقی بیابان و سایر پدیده‌هاست.
قاسم سبزعلی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای حفظ وضعیت منابع طبیعی تصریح کرد: راه‌اندازی اطفای حریق و رسیدگی به تخلفات و جرائمی که در حوزه منابع طبیعی رخ می‌دهد از جمله اقدامات در راستای حفظ وضعیت موجود است.
بازبینی آیین‌نامه‌های بیمه اجتماعی
ساری-ایرنا: معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بازبینی آیین‌نامه‌های سازمان تامین اجتماعی برای تامین نظرات کارگران و کارفرمایان خبر داد.
«سیدحسن هفده‌تن» گفت: پیش از این کارشناسان تامین اجتماعی که با دغدغه‌ کارگران و کارفرمایان آشنا نبودند، این آیین‌نامه را بدون در نظر گرفتن وضعیت واقعی حاکم بر فضای کارگری و کارفرمایی تدوین کرده‌اند. وی اظهار کرد: برخلاف گذشته در تدوین آیین‌نامه جدید این سازمان از نظرات نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استفاده می‌شود.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید فضای مناسب سه جانبه‌ای بین دولت، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در حوزه کار ایجاد کرد.