kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳

برگزاری مراسم پنجاه و سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم

مراسم پنجاه و سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدحسین طباطبایی‌بروجردی از مراجع فقید جهان تشیع در مسجد اعظم قم برگزار شد.

قم- خبرنگار کیهان:
مراسم پنجاه و سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدحسین طباطبایی‌بروجردی از مراجع فقید جهان تشیع در مسجد اعظم قم برگزار شد.
در این مراسم که آیات عظام امینی، علوی‌گرگانی، سبحانی، سعیدی، کعبی و همچنین نمایندگانی از دفاتر بیوت مراجع تقلید، جمعی از مسئولان استان قم و جمع کثیری از طلاب و روحانیان و مردم شهرهای قم و بروجرد و لرستانی‌های مقیم قم حضور داشتند در مسجد اعظم این شهر برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان با اشاره به اینکه آیت‌الله بروجردی یکی از چهره‌های کم‌نظیر در عالم اسلام بود، گفت: ایشان از نوجوانی با دل دادن به قرآن، روایات و زیارات، عناصر شخصیت خود را بنا کرد و نهایتاً تبدیل به یک انسان والا و اثرگذار در این دنیا شد.
وی با بیان خاطره‌ای از آیت‌الله بروجردی افزود: زمانی که آیت‌الله بروجردی در پرداخت شهریه طلاب ناتوان شده بود، جمعی از علما می‌خواستند این مشکل را از طریق تاجران حل کنند و زمانی که ایشان متوجه موضوع شد، فرمود که من 80 سال است که به جز در خانه خدا به جایی نرفته‌ام، من را به جایی دیگر نبرید.
وی با بیان اینکه آیت‌الله بروجردی در تقوا، دین، و کرامت نظیر نداشت، با اشاره به آثار علمی، تربیتی و حوزوی آیت‌الله بروجردی گفت: کسی قادر به احصا تعداد تالیفات ایشان نیست.
مرحوم آیت‌الله سیدمحمدحسین طباطبایی بروجردی در سال 1250 هجری خوشیدی در بروجرد دیده به جهان گشود و پس از عمری خدمت ارزنده به حوزه دین و فقاهت در 10 فروردین سال 1340 هجری شسمی برابر با 13 شوال 1380 هجری قمری در اثر بیماری قلبی به دیار باقی شتافت، آرامگاه وی در مسجد اعظم قم قرار دارد.