kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
رحیم صفوی:

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر باید در جامعه نهادینه شود

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: فرهنگ استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر باید در جامعه نهادینه شود زیرا بهره‌مندی از این نوع انرژی ضرورت امروز و فردای کشور است.
به گزارش ایرنا، سرلشگر پاسدار «سیدیحیی رحیم‌صفوی» دیروز در بازدید از شرکت برق منطقه‌ای خراسان و دیدار با مدیرعامل و مسئولان این شرکت در مشهد افزود: در برنامه ششم بنا است پنج هزار مگاوات تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر داشته باشیم که مجلس شورای اسلامی نیز از این کار حمایت ویژه‌ای خواهد کرد.
صفوی تاکید کرد: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر ضمن فرهنگ‌سازی نیازمند عزم و اراده قوی و ملی در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت و میان‌مدت است.
به گفته وی باید به لحاظ طراحی و ساخت تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر در سطح کشور به خودکفایی برسیم.
دستیار ارشد و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه توجه به مباحث انرژی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است به نقش این عوامل در ساماندهی و سازماندهی طرح‌های پیش‌نیاز برای پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: امروز بحث بحران آب و انرژی در رابطه با امنیت ملی و پیشرفت کشور از مباحث اصلی به شمار می‌رود.
وی گفت: توجه به استفاده از انرژی‌های نو در شرق کشور که مساحت 500 هزار کیلومترمربع را شامل می‌شود از اهمیت بسزایی برای توسعه، پیشرفت و رفاه مردم برخوردار است.
صفوی خاطر نشان کرد: سالانه 25 میلیون زائر و مسافر به کلانشهر مشهد سفر می‌کنند و تامین انرژی برای این تعداد جمعیت زیاد زائر و مجاور در این شهر مقدس حیاتی است.
مشاور عالی فرمانده کل قوا حمایت بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات به مردم و هماهنگی مسئولان و وزارتخانه‌های نفت و نیرو را از مسائل مهم در پیاده‌سازی فرهنگ استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان کرد.
وی گفت: برای مقابله با بحران کم‌آبی باید به سمت شیرین کردن آب از دریای عمان، خلیج‌فارس و دریای خزر برویم و برای تامین انرژی نیز از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم.