kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲

نیروگاه‌های کوچک خورشیدی در 1200 نقطه کشور نصب می شود

مدیر دفتر برق سازمان انرژی‌های نو ایران گفت: پروژه‌های نصب نیروگاه‌های کوچک خورشیدی اکنون در هزار و 200 نقطه در کشور در حال اجراست.
«سامان میرهادی» در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: طرح نصب نیروگاه‌‌های کوچک خورشیدی از سال گذشته اجرایی شده است.
وی گفت: در این چارچوب نیروگاه‌های کوچک خورشیدی در پشت بام‌های شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع سراسر کشور، برخی از مساجد، مدارس، ساختمان‌های اداری و بخشی از مشترکین خانگی نصب می‌شود.
مدیر دفتر برق سازمان انرژی‌های نو ایران افزود: پراکندگی نصب نیروگاه‌های خورشیدی تمام نقاط کشور از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب را فرا می‌گیرد.
وی ادامه داد: استان‌های سه‌گانه خراسان یکی از بهترین محدوده‌هایی بوده‌اند که شاهد بهره‌برداری پروژه‌های انرژی‌های خورشیدی در آن هستیم.
میرهادی گفت: در قالب این نیروگاه‌های خورشیدی تولید هفت هزار و 500 کیلووات برق پیش‌بینی شده است.
وی اظهار داشت: 1100 کیلووات از این میزان انرژی تولیدی مربوط به مساجد، 2300 کیلووات مربوط به مدارس و 2500 کیلووات آن مربوط به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع کشور است.
او افزود: 350 کیلووات از این انرژی‌ها برای حوزه مشترکان خانگی و 1300 کیلووات نیز برای ادارات و مشترکین بخش‌های خصوصی پیش‌بینی شده است.
وی بیان کرد: در این راستا تاکنون نصب نیروگاه‌های کوچک خورشیدی به ظرفیت دو هزار و 300 کیلووات به‌طور کامل در کشور انجام شده است.