kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶

حوادث کوتاه از کشور


    انحراف به چپ خودرو حادثه آفرید
سرویس شهرستان‌ها: بر اثر وقوع یک فقره تصادف بین خودرو تریلر و یک دستگاه خودرو پراید در محور شهرستان کرند غرب - سرپل‌ذهاب 5 نفر جان باختند.
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در پی اطلاع واصله مبنی بر یک فقره تصادف فوتی دو اکیپ از ماموران کلانتری و راهور جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند. سرهنگ «مرادی»‌ تصریح کرد: بنا به گزارش ماموران اعزامی، تصادف بین یک دستگاه تریلر دنگ و فنگ با یک دستگاه خودروی پراید بوده و در اثر شدت جراحات وارده راننده پراید به همراه 4 نفر سرنشین در دم فوت کردند.
وی علت تصادف را انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز خودروی پراید اعلام کرد.

برق مادر و فرزند را کشت

شیروان - فارس: فرمانده انتظامی شیروان از مرگ مادر و فرزند بر اثر برق‌گرفتگی خبر داد.
علی پاکدل با اشاره به اینکه حادثه برق‌گرفتگی در روستای الله‌آباد شیروان رخ داد، علت آن را اتصال پمپ آبی که در داخل حیاط منزل بود اعلام کرد.
وی افزود: در این حادثه زن 50 ساله و فرزند 28 ساله وی در اثر شدت برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند و پدر خانواده مصدوم شد.
حوادث رانندگی 3 فوتی داشت
اصفهان - خبرنگار کیهان: واژگونی و برخورد با شیء‌ ثابت در دو حادثه رانندگی منجر به کشته شدن 3 نفر در اصفهان شد.
رئيس پلیس راه انتظامی استان اصفهان گفت: در یکی از  این حوادث یک دستگاه سواری پیکان با یک نفر سرنشین در محور دامنه - تیران استان اصفهان در حال حرکت بود که با شیء ثابت برخورد کرد که در اثر شدت صدمات وارده به خودرو هر دو سرنشین فوت کردند.
سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه علت این حادثه عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی اعلام شد افزود: در حادثه دیگری که در محور اصفهان - شهرضا (کمربندی شهرضا) رخ داد یک دستگاه سواری 206 به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه واژگون شد و بر اثر آن راننده خودرو و زنی 30 ساله فوت کردند.
ترکیدن لاستیک حادثه آفرید
یزد - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان یزد گفت: در پی اعلام خبر واژگونی یک دستگاه سواری پژو پارس، در مسیر جاده روستای «ندوشن» به «هفتادر»، ماموران پلیس راه در محل حادثه حاضر شدند.
سرهنگ احمد مظفری افزود: در این سانحه رانندگی، یکی از سرنشینان خودرو به نام «زینب. ا» 12 ساله جان خود را از دست داد و 3 سرنشین دیگر سواری پارس مصدوم و توسط یگان‌‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی علت این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه، به علت ترکیدن لاستیک اعلام کرد.
کشف مواد مخدر در میناب
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران انتظامی شهرستان میناب بامداد دیروز از تردد یک محموله سنگین مواد مخدر از سمت هشتبندی که قصد ورود به میناب را داشت مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.
رضا محمدی یگانه افزود: ماموارن با انجام گشت‌زنی و تعقیب و مراقبت‌های لازم یک دستگاه خودروی وانت سایپا حامل گازوئيل را که با جاسازی مواد مخدر در تانکر آن و در پوشش کاروان قاچاق سوخت از مسیرهای فرعی توکهور - سرنی مبادرت به انتقال محموله به شهرستان میناب می‌کرد شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: خودرو مذکور در حالی که راکب یک دستگاه موتورسیکلت به عنوان راه‌پا‌ک‌کن جلوتر از آن حرکت می‌کرد، پس از تعقیب و گریز طولانی و شلیک چند تیر هوایی متوقف و در بازرسی از  آن 920 کیلوگرم تریاک کشف شد.
به گفته وی، در این ارتباط 2 تن از سوداگران مرگ دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
توقیف محموله قرص ترامادول
مشهد - فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: تیم‌های کنترل و عملیات پلیس مرحله دیگری از طرح مبارزه با عاملان تهیه و توزیع مواد افیونی را در شهر مشهد به اجرا گذاشتند.
سرهنگ پاسدار حسین مولوی‌نسب افزود: پلیس در این ماموریت غافلگیرانه 151 تن از توزیع‌کنندگان مواد مخدر را دستگیر و 200 کیلوگرم تریاک، 30 کیلوگرم حشیش و 20 کیلوگرم انواع دیگر مواد مخدر صنعتی را کشف کردند.
در این عملیات گسترده که 48 ساعت به طول انجامید 30 هزار و 360 عدد قرص غیرمجاز ترامادول نیز کشف شد.
برخورد با قاچاقچی
شیراز - خبرنگار کیهان: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر طی 48 ساعت گذشته در اطراف شیراز ضمن بازرسی از یک دستگاه تریلر و دو دستگاه خودرو سواری مقدار 40 کیلوگرم تریاک، 20 کیلوگرم حشیش و تعداد 234 دستگاه «رایانه همراه» قاچاق کشف و در این زمینه 4 متهم را دستگیر کردند.
اختلاس 100 میلیاردی کارمند
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس استان بوشهر گفت: در پی اعلام شکایت اداره حقوقی یکی از موسسه‌های مالی و اعتباری بوشهر مبنی بر اختلاس مبالغی توسط یکی از کارمندان آن موسسه، ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.
حیدرعباس‌زاده افزود: در بررسی‌های کارشناسی مشخص شد کارمند موسسه مالی و اعتباری با جعل مهر و امضای تعدادی از مشتریان اقدام به برداشت غیرقانونی وجوه کرده که پس از انجام حسابرسی توسط کارشناسان مشخص شد متهم با سندسازی و انتقال وجوه به حساب‌های دیگر مبلغ 100 میلیارد ریال اختلاس کرده است.
بنگاه املاک همدست کلاهبردار
سرویس شهرستانها: «سرپرست پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با فروش چند فقره ملک از آنان کلاهبرداری کرده است موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ ملاشاهی افزود: : کارآگاهان پلیس آگاهی پس از تحقیقات از شکات پرونده اقدامات تخصصی خود را برای دستگیری متهم متواری آغاز کردند. وی تصریح کرد: ماموران، محل اختفای این کلاهبردار را در زاهدان شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی وی را طی یک عملیات در مخفیگاهش دستگیر کردند. و متهم در تحقیقات تخصصی به کلاهبرداری از 8 نفر، با همکاری یک بنگاه معاملاتی و فروش املاک به غیر به مبلغ بیش از 14 میلیارد ریال اعتراف کرد.
این مقام انتظامی افزود: ماموران در ادامه عملیات مالک این بنگاه را دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات به همراه همدستش به مراجع قضایی معرفی کردند.
اسکناس‌های جعلی لو رفت
اراک - خبرنگار کیهان: 4 میلیون و 400 هزار ریال اسکناس جعلی در یک ساختمان نیمه‌کاره در ساوه بدست آمد.
فرمانده انتظامی ساوه با اعلام این خبر با تلاش ماموران امنیت عمومی این فرماندهی در تحقیقات گسترده محل اختفای اسکناس‌های جعلی شناسایی شد.
سرهنگ علی‌اصغر طالبی افزود: متهمان قصد داشتند، در یک موقعیت مناسب اسکناس‌های جعلی را در سطح ساوه توزیع کنند.
به گفته وی در این ارتباط سه نفر دستگیر شدند.
کلاهبردار 1/5 میلیاردی به دام افتاد
قم - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای در این استان خبر داد و گفت: متهم با ارائه مدارک جعلی و صدور چک‌های بی‌محل 1/5 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است. سرهنگ مهدی قدمی افزود: فردی با حضور در فروشگاه لوازم خانگی و با معرفی خود به عنوان مسئول خرید شهرداری یکی از مناطق تهران بزرگ، ضمن ارائه کارت و حکم جعلی شهرداری، یک میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده بود. وی ادامه داد: بلافاصله ماموران با اقدامات پلیسی و انجام تحقیقات گسترده در کوتاه‌ترین زمان فرد مذکور را شناسایی و در اقدامی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.