kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
فرمانده نیروی انتظامی:

میزان وقوع جرایم در کشور رو به کاهش است

فرمانده نیروی انتظامی گفت:‌ جرایم جنایی اعم از قتل،‌ آدم‌ربایی، گروگانگیری و سرقت مسلحانه رو به کاهش است.
سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم، در مراسم صبحگاه نیروهای انتظامی استان زنجان افزود: پس از راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت 11 درصد قدرت کشف افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه عمده جرایم به وقوع پیوسته در کشور مربوط به اعتیاد و سرقت‌های خرد است گفت: اگر این دو جرم به وقوع نمی‌پیوست 90 درصد از زندان‌های کشور خالی از زندانی می‌شد و این موضوع نشان می‌دهد که مشکل امنیتی خاصی در حوزه جرایم جنایی نداریم.
احمدی‌مقدم تاکید کرد: روزانه به طور متوسط 19 جرم جنایی در کشور رخ می‌دهد که این آمار در مقایسه با جمعیت کشور و در شرایط جغرافیایی که قرار داریم رقم بالایی نیست ولی ما نباید وقوع جرم جنایی را در کشور داشته باشیم.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، دغدغه امروز کشور را اعتیاد و فروش مواد مخدر و سرقت‌های خرد عنوان کرد و افزود: متاسفانه همسایگی با کشور افغانستان که تولیدکننده بزرگ مواد مخدر است باعث شیوع اعتیاد در کشورمان شده و اگر اعتیاد در کشور کمتر باشد به تبع جرایم هم کاهش می‌یابد.
وی گفت: همکاری مردم همیشه باعث شده که پلیس در ماموریت‌های خود موفق باشد.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نه تنها همکاری مردم با پلیس بلکه وجود ولایت رهبری باعث شده تمام فتنه‌های دشمن در نطفه خنثی شود.
وی گفت: وقوع جرایم درکشورهای پیشرفته جهان رو به افزایش است اما این جرایم در کشورمان رو به کاهش می‌رود.
احمدی‌مقدم به تقویت واحدهای مبارزه با قاچاق و ارز اشاره کرد و با اشاره به اینکه شایع‌ترین قاچاق کالا در کشورمان سوخت است، تصریح کرد: امروز باید همه دستگاه‌های اجرایی در بحث مبارزه با قاچاق کالا تلاش کنند.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه به اجرای طرح مبارزه با بدحجابی در کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: اجرای طرح مبارزه با بدحجابی و مبارزه با مفاسد اخلاقی حرکت مستمری دارد.
این مسئول ادامه داد: در برخی از مواقع که افراد نابه‌هنجار با جرات و جسارت بیشتری در جامعه ظاهر می‌شوند این طرح به صورت پررنگ اجرا می‌شود. به همین دلیل نیروی انتظامی فعالیت‌های خود را در این زمینه افزایش می‌دهد تا افراد جرات و جسارت ترویج این رفتار را در جامعه نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در طول سال‌های گذشته از فرهنگ ارشادی در این زمینه استفاده کرده است، گفت: نیروی انتظامی عمل به قانون و ترویج رفتارهای قانونی و قانون‌گرایی را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.