kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳

بزرگراه صیاد شیرازی به بزرگراه امام علی(ع) وصل می‌شود

شهردار منطقه یک از اتصال ادامه بزرگراه صیادشیرازی به اتوبان امام علی(ع) و اتصال آن به بلوار ارتش خبر داد و گفت: کارهای مطالعاتی این طرح انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
سرویس اجتماعی-
شهردار منطقه یک از اتصال ادامه بزرگراه صیادشیرازی به اتوبان امام علی(ع) و اتصال آن به بلوار ارتش خبر داد و گفت: کارهای مطالعاتی این طرح انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
مجتبی یزدانی در نشست خبری با اشاره به توجه شهردار منطقه یک به ایجاد و توسعه فضای سبز افزود: یکی از فعالیت‌های مهمی که در منطقه یک به‌عنوان باغشهر تهران انجام می‌شود، توجه به فضای سبز و باغات است.
وی با بیان اینکه دو باغ بزرگ خسروشاهی و امیر سلیمانی در محله جماران تملک و در اختیار شهروندان قرار گرفته است، افزود: همچنین باغات ملک، وزیری و کامران در محله ازگل تملک و پس از بازپیرایی در اختیار شهروندان قرار گرفته است. یزدانی اضافه کرد: در محله زعفرانیه باغ‌ آصف تبدیل به بوستان شد و همچنین 14 هکتار در محله نفت به بوستان مهرگان تبدیل گردید. وی از احداث پارک نیلوفر به مساحت 16 هکتار در محله رحمان‌آباد خبر داد و گفت: بیش از 70 درصد فضای فاصله بین درکه تا شهرک محلاتی تبدیل به فضای سبز شده است.وی با بیان اینکه در 2/5 سال گذشته، 75 بوستان به بوستان‌های منطقه یک اضافه شده گفت:‌ حدود 435 میلیارد تومان در این مدت برای تملک و ساخت پارک‌ها هزینه شده است. یزدانی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سرانه فضای سبز در منطقه یک 5/54 متر مربع است که چندین برابر حد استاندارد است. وی از در دستور کار بودن تملک باغات لارک، فرمانفرما، نعمتی و سیدرضا خبر داد و گفت: امیدواریم به زودی این باغات قدیمی نیز تملک و تحویل شهروندان شود. یزدانی با اشاره به اینکه بزرگترین مجموعه اسکوآش در منطقه یک و در پارک مهرگان واقع شده است، گفت: هم‌اکنون 3 زمین چمن در منطقه در دست اجراست که به زودی 15 زمین چمن دیگر به آن اضافه می‌شود. یزدانی با اشاره به موقعیت گردشگری منطقه گفت:‌ آخر هفته‌ها حدود یک و نیم میلیون گردشگر به رود دره‌های منطقه می‌آیند و به همین دلیل ساماندهی رود دره‌ها در دستور کار شهرداری است و به زودی سه رود دره دیگر ساماندهی می‌شوند. یزدانی اضافه کرد: در 2/5 سال گذشته حدود 65 میلیارد تومان برای ساماندهی رود دره‌ها هزینه شده است. وی در ادامه از کاهش بار ترافیکی شمال منطقه خبر داد و گفت: با اتصال 35 متری افتخاری به بزرگراه امام علی(ع) ترافیک شمال منطقه به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.یزدانی همچنین از اتصال ادامه بزرگراه صیادشیرازی به اتوبان امام علی(ع) و متصل شدن به بلوار ارتش خبر داد و اظهار داشت: کارهای مطالعاتی این طرح انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. شهردار منطقه یک اضافه کرد: یک پارکینگ نیز در محدوده دربند ساخته خواهد شد، که به ترافیک محدوده کمک می‌کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بودجه امسال منطقه نسبت به سال گذشته 1/5 برابر افزایش یافته که امیدواریم این روند ادامه یابد تا فعالیت‌های گسترده تری برای شهروندان انجام شود.