kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
مرگ تلخ یک تولیدکننده میان شعله‌‌های آتش

خودسوزی کارفرما در اعتراض به عدم همراهی نظام بانکی و موانع تولید

یک کارفرمای ایلامی در اعتراض به عملکرد یکی از بانک‌ها و موانع بخش تولید خود را در مقابل ساختمان مرکزی این بانک در تهران به آتش کشید.
این کارفرما که کارخانه تحت مدیریتش از سال گذشته به دلیل مشکل نقدینگی تعطیل شده بود، برای دریافت 6 میلیارد تومان اعتبار از بانک صنعت و معدن درخواست کرده بود و این بانک اگرچه با پرداخت
5 میلیارد تومان موافقت کرده بود، اما فقط 2/5 میلیارد از این مبلغ را پرداخت کرده و پرداخت بقیه آن را به بهانه‌های مختلف متوقف کرده و برای پرداخت آن تقاضاهای غیرقانونی و نامشروعی مطرح می‌کند.
به گفته منابع محلی «ستار- ع» مدیر عامل کارخانه پروفیل زاگرس که از تجار با سابقه استان ایلام می‌باشد بارها برای متقاعد کردن مدیران و مسئولان رده بالای بانک صنعت و معدن به این بانک مراجعه می‌کند، اما به علت بی‌نتیجه بودن این تلاش‌ها از یک سو و از سوی دیگر به خاطر بلاتکلیف بودن کارگران کارخانه تعطیل شده‌اش تصمیم به خودسوزی می‌گیرد.
کارفرما «ستار- ع» روز پنجشنبه 16 مرداد ماه وقتی متوجه می‌شود که فرزندش نیز به خاطر فشارهای روحی ناشی از این ماجرا اقدام به خودکشی با دارو کرده است با ریختن یک گالن بنزین بر سرش در مقابل ساختمان مرکزی بانک صنعت و معدن اقدام به خودسوزی کرد.
بنابراین گزارش اگرچه پیکر نیمه جان این کارفرما به بیمارستان شهید مطهری انتقال می‌یابد، اما وی روز دوشنبه 19 مرداد به علت شدت سوختگی فوت کرد.
کارخانه فولاد زاگرس از نیمه دوم دهه 80 فعالیت خود را آغاز کرده است، اما در پی رکودی که در بخش اقتصادی به وجود آمد، در تامین نقدینگی دچار مشکل و سپس تعطیل شد.
گفتنی است، اگرچه پیش از این در اخبار و گزارش‌های رسانه‌ای شاهد خودکشی و خودسوزی کارگران در اعتراض به مشکلات صنفی‌شان بودیم، اما این اولین مورد از خودکشی و خودسوزی کارفرما در اعتراض به موانع بخش تولید و عدم همراهی نظام بانکی در شرایطی است که رئیس‌جمهور به شدت از بخش تولید و تولیدکننده حمایت می‌کند.