kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱

اخبار کوتاه


حریق گسترده در انبار تنباکوی تهران
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از حریق گسترده در انبار تنباکوی شرکت دخانیات تهران خبر داد.
سیدجلال ملکی گفت: در این حادثه که عصر روز سه‌شنبه در انبار تنباکوی کارخانه دخانیات رخ داد ابتدا آتش‌نشانان 3 ایستگاه به همراه تجهیزات مربوطه به محل حادثه در خیابان قزوین اعزام شدند، اما با توجه به گستردگی حریق آتش‌نشانان دو ایستگاه دیگر نیز به محل اعزام شدند.
ملکی با بیان اینکه در جریان این حادثه انبار تنباکوی خشک شرکت دخانیات ایران دچار حریق شده بود گفت: محل حادثه یک سوله بزرگ مملو از تنباکو و شعله‌های آتش در حال سرایت به اماکن مجاور بود.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به عملیات آتش‌نشانان برای اطفای حریق گفت: آتش‌نشانان از چند جهت عملیات خود برای مهار و اطفا حریق را آغاز کرده و پس از مدتی به طور کامل شعله‌های آتش در این انبار مهار شد.
این حادثه هیچ مصدوم و فوتی در بر نداشته است.
طرح بازنگری خطاهای پزشکی
رئيس کل سازمان نظام پزشکی از طرح بازنگری جامع خطاهای پزشکی خبر داد.
زالی تاکید کرد: اگر در بیمارستانی خطایی پزشکی اتفاق افتاد، فرآیندهای منجر به آن هم باید مورد توجه قرار گیرند و تنها پزشک نباید مورد شماتت واقع شود؛ چرا که ممکن است عوامل متعددی منجر به بروز خطا شوند.
300 دلار ارز همراه برای زائران تمتع
براساس بخشنامه بانک مرکزی، زائران حج تمتع سال جاری مبلغ 300 دلار ارز همراه به صورت اسکناس و به نرخ روزانه دریافت می‌کنند.
شعب ارزی بانک‌های ملی و ملت در سراسر کشور می‌توانند نسبت به فروش ارز همراه به زائران حج امسال با رعایت مقررات مربوطه اقدام نمایند.
دریافت ارز همراه مشروط به آن است که مشخصات زائران در سامانه سازمان حج و زیارت ثبت شده و برای شعب بانک قابل رؤیت باشد.
علت حریق در بزرگراه همت نقص فنی خودرو بود
مرکز اطلاع‌رسانی ناجا اخبار منتشره در برخی رسانه‌ها مبنی بر تصادف منجر به انفجار یا انسداد بزرگراه همت به خاطر این حادثه را نادرست دانست.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی ناجا، یک دستگاه خودروی سواری فولکس در ضلع شمالی اتوبان همت به علت فرسودگی سیم‌های برق دچار آتش‌سوزی شد، اما بلافاصله با کمک حاضران در صحنه آتش مهار و از بروز خسارت بیشتر به آن جلوگیری به عمل آمد.
این مرکز ادعای برخورد خودرو به دیوار ساختمان و انفجار آن را تکذیب کرد.