kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
معاون فرمانده کل ارتش:

از 37 کشور در جنگ تحمیلی اسیر داشتیم

معاون فرماندهی کل ارتش تاکید کرد: ما از 37 کشور در جنگ تحمیلی اسیر داشتیم.
میرحسن سیفی معاون فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری من این انجمن را، انجمن مطلوب و مفید می‌دانم.
امیر سیفی در این مراسم با اشاره به مقام شامخ شهدا، جانبازان و اسرای هشت سال دفاع مقدس گفت: شهید علم‌الهدی فکر نکرد در آینده مدرکش به درد وی می‌خورد و شهید متوسلیان به این فکر نمی‌کرد که بماند و درجه بگیرد، هر کس هرچه داشت در صحنه آورد و از آن گذشت.
وی افزود: شهید متوسلیان دانشگاه را تعطیل کرد و به جبهه رفت و شهید علم‌الهدی از دانشگاه به جلوی تانک‌ها رفت. آنها دفاع کردند و شهید شدند.
به گزارش فارس سیفی ابراز داشت: در ابتدای جنگ سپاه که نهاد نوپا بود و تجربه و علم کافی نداشت با اسلحه‌های جزئی و با همکاری ارتش توانست شرایطی فراهم کند که دشمن بعثی را عقب براند البته ما با عراق نمی‌جنگیدیم، دشمن اصلی ما اسرائيل و آمریکا و 48 کشوری بودند که در مقابل ما ایستادند. معاون فرماندهی کل ارتش تاکید کرد: ما از 37 کشور اسیر داشتیم، گاهی برخی بی‌توجهی‌ها باعث می‌شود زحمات ارتش نادیده گرفته شود اما باید دانست مقام معظم رهبری در رابطه با ارتش فرموده‌اند: این ارتش، ارتش امام زمان(عج) است و ارتش حزب‌الله است.