kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰

نامه سرگشاده نادران درباره اظهارات روحانی

الیاس نادران در نامه سرگشاده‌ای خطاب به روحانی نوشت: آن مرد که کابینه را خط قرمز خود می‌دانست و آن دیگری که منتقدان را متهم به بحران سازی‌های 9 روزه می‌کرد و آن بزرگواری که مخالفان خود را دشمن پیامبر می‌دانست، از این روش‌‌ها و تهدید‌ها سودی نکردند، شما هم سودی نخواهید کرد.
الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه سرگشاده‌ای خطاب به رئیس جمهور در واکنش به سخنان اخیر درباره منتقدان دولت با اشاره به سخنرانی وی در روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری از وی خواست تا به عهد خود با مردم و رهبری در ​​دوری از استبداد رای، عجله در تصمیم‌گیری و تقدم منافع شخصی بر منافع ملی باز گردد.
 در بخشی از این نامه آمده است؛ اظهارات شگفت انگیز شما در روز دوشنبه در جمع سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی خطاب به منتقدان دولت مرا بر آن داشت تا برای آگاهی افکار عمومی و روشن شدن اذهان مردم شریف کشورم مطالبی را در این خصوص از باب وظیفه امر به معروف و نهی از منکر و عمل به وظیفه نمایندگی ملت شریف ایران خدمت شما ارائه کنم.
نادران در نامه خود نوشت: شنیده‌ام که منتقدان را «بزدل»، «ترسو» و «لرزان» نامیده‌اید و آنها را به جهنم حواله داده‌اید. شما که یک «حقوقدان» هستید باید بهتر از سرهنگ‌‌ها بدانید که این اظهارات و این توهین ‌ها چه بار حقوقی خواهد داشت و کیفر چنین اتهامات و توهین‌هایی برای یک شهروند قانونی کشور چیست.
وی تاکید کرد؛ آن مرد که کابینه را خط قرمز خود می‌دانست و آن دیگری که منتقدان را متهم به بحران سازی‌های 9 روزه می‌کرد و آن بزرگواری که مخالفان خود را دشمن پیامبر می‌دانست، از این روش‌‌ها و تهدید‌ها سودی نکردند، شما هم سودی نخواهید کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به روحانی آورده است؛ برای کسی که با دشمنان این ملت بازی «برد-برد» تعریف می‌کند و به دنبال «قول احسن» در تعامل با بیگانگان است، حیف است که با منتقدان دلسوز و عدالتخواهان برخوردهای خشن و آنتاگونیستی داشته باشد و در پیش چشمان حیرت زده مردم بازی «باخت-باخت» را با منتقدان پیش بگیرد. آیا عدالتخواهان و منتقدان شما حتی به اندازه دولتمردان آمریکا نیز برای شما قابل احترام نیستند تا در برابر آن‌ها هم از بکارگیری ادبیات سخیف و دور از شان نفر دوم نظام اسلامی پرهیز کنید؟
به گزارش مهر؛ نادران در پایان نامه خود نوشت: با این همه در پایان شما را نه به نصایح امام راحلمان و رهبری فرزانه انقلاب و نه حتی به توصیه‌های بزرگان دین چون امیرالمومنین در نحوه برخورد حاکمان با مردم و منتقدان که به سخنان خود شما در 12 مرداد سال گذشته در مراسم تنفیذ ارجاع می‌دهم.
گفتنی است به جز نادران افراد دیگری نیز (مانند حجت‌الاسلام طباطبایی و صادق زیباکلام) در نامه‌های سرگشاده دیگری از اظهارات روحانی انتقاد کرده بودند.