kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰

دانشگاه جولانگاه سیاسیون نیست(اخبار دانشگاه)

یکی از استیضاح کنندگان وزیر علوم با بیان اینکه پای فتنه‌گران در دوران وزارت فرجی‌دانا به دانشگاه باز شد، گفت: برای نجات دانشگاه از چنگ سیاست‌زدگی‌ تصمیم به استیضاح وزیر علوم گرفته‌ایم.
سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و از امضا کنندگان استیضاح وزیر علوم درباره محورهای استیضاح فرجی‌دانا، گفت: یکی از دلایل استیضاح آقای فرجی‌دانا، منصوب کردن افرادی با سوابق مشخص در فتنه 88 در مسئولیت‌های مهم ستادی وزارتخانه است که این محور مصدایق بارزی دارد.
وی افزود: سال‌‌ها در دانشگاه‌‌های کشور تلاش شده تا بحث‌‌های علمی بر مباحث سیاسی مقدم باشد و دانشگاه به رسالت اصلی خود درباره مسائل علمی پایبند باشد اما از زمان حضور آقای فرجی‌دانا در وزارت علوم ما شاهد حضور افراد سیاسی در مهمترین بخش‌های علمی دانشگاه‌‌ها بوده‌ایم که این امر موجب کند شدن رشد علمی در دانشگاه‌‌ها می‌شود.
در عین حال عضو کمیسیون آموزش مجلس انتصاب عناصر دارای سابقه در فتنه ۸۸ در مسئولیت‌های مهم در بدنه وزارت علوم را از دلایل استیضاح وزیر عنوان کرد و گفت: نمایندگان نسبت به این موضوع حساس بوده و از کنار آن به راحتی نمی‌گذرند.
عطا الله سلطانی صبور با بیان اینکه وزیر علوم و تحقیقات در ابتدای انتصاب خود تعهداتی داده بود که به آن‌ها عمل  نکرد، افزود: بر خلاف وعده‎های قبلی، نه تنها دانشگاه‎‌ها بعد از روی کار آمدن فرجی دانا سیر شتابان علمی را طی نکرد که محلی برای انجام فعالیت‌های سیاسی تبدیل شد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌‌ها باید محل کسب علم و دانش برای توسعه کشور باشد، افزود: انتصابات سیاسی در دانشگاه‌‌ها و اعزام گروه‌های سیاسی دارای سوابق تندروی در قالب کارشناسان از دیگر دلایل استیضاح وزیر علوم به شمار می‌رود. این در حالی است که بعد از استعلام از وزارت اطلاعات و دریافت جواب منفی، باز هم نسبت به عزل آن‌‌ها کوچکترین اقدامی انجام نشد!
گفتنی است طی روزهای گذشته طرح استیضاح رضا فرجی دانا با امضای 51 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی خانه ملت اعلام وصول گردید.