kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۱۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹

هلاکت ده‌ها تروریست اجاره‌ای همزمان با پیشروی‌های تازه ارتش سوریه در ملیحه

نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در مناطق مختلف سوریه موفق شدند با پیشروی در شهر ملیحه در حومه دمشق راه‌های امدادرسانی گروه‌های مسلح را در شمال این شهرک مسدود کنند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، ارتش سوریه بار دیگر در مناطق مختلف خسارات و تلفات سنگینی به تروریست‌ها وارد کرد و شمار زیادی از آنها را به هلاکت رساند.
در همین رابطه نیروهای ارتش سوریه موفق شدند یکی دیگر از راه‌های امدادرسانی گروه‌های مسلح در محاصره ارتش سوریه در شمال شهرک ملیحه را مسدود کنند و کنترل آن را در دست بگیرند.
به موازات این موفقیت ارتش سوریه کنترل بسیاری از مناطق و خیابان‌های شهرک «ملیحه» را به دست گرفتند و به انبار مهمات و سلاح‌های تروریست‌های تکفیری دست پیدا کردند.
نیروهای ارتش تجهیزات و مهمات و خودروهای تروریست‌ها را نیز منهدم کردند.
این عملیات در مناطق مختلف به هلاکت شماری از تروریست‌ها و سرکردگان آنها منجر شده است. در همین رابطه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از هلاکت 35 تروریست دیگر و زخمی شدن ده‌ها تن از عناصر گروهک تروریستی النصره در حومه «ادلب» خبر داد و اعلام کرد که این افراد در مخفیگاه‌های خود غافلگیر و به هلاکت رسیدند.
ارتش سوریه همچنین 5 دستگاه خودروی مجهز به مسلسل‌های سنگین و 13 دستگاه موتورسیکلت متعلق به تروریست‌ها را نیز منهدم کرد.
در منطقه «الزیدانی» نیز شماری از تروریست‌ها به همراه سرکرده خود به هلاکت رسیدند که اجساد شماری از اتباع سعودی، لیبیایی نیز در بین آنها دیده می‌شود.
آمادگی مخالفان برای مشارکت در دولت جدید
موفقیت‌های پی‌درپی ارتش سوریه در شرایطی صورت می‌گیرد که برخی از گروه‌های مخالف داخلی سوریه از آمادگی خود برای مشارکت در دولت جدید این کشور به ریاست «وائل الحلقی» خبر دادند.
«محمود مرعی» یکی از سران مخالف در داخل سوریه در این باره گفت، بحران  کنونی سوریه تنها با مشارکت دولت و مخالفان امکان‌پذیر است.
وی راه حل سیاسی را بهترین روش برای خروج از بحران کنونی دانست و افزود، ما مشکلی نداریم که دولتی مشارکتی بین حکومت ومخالفان وجود داشته باشد.