kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹

ادامه اعتراض‌ها علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه کالاهای اسرائیلی را تحریم کنید

اعلام همبستگی مردم و شخصیت‌های دنیا با ساکنان بی‌دفاع غزه و تقاضا برای تحریم کالاهای صهیونیستی و قطع رابطه با رژیم اشغالگر همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، مردم کشورهای مختلف اروپا با برگزاری تظاهرات و تجمعات اعتراضی ضمن اعلام همبستگی با مردم غزه خواستار تحریم کالاهای ساخت اسرائیل و فشار بر دولت‌های اروپایی برای لغو قراردادهای نظامی با اسرائیل و قطع رابطه با این رژیم خونریز هستند.
بسیاری از مردم اروپا به‌ویژه احزاب خواستار تحریم اسرائیل شدند و اعلام کردند که فشار افکار عمومی راهی است برای تغییر دیدگاه دولت‌ها درباره رژیم اسرائیل.
در همین رابطه در انگلیس یکی از وزرا به خاطر انتقادها از رژیم صهیونیستی و اختلا‌ف‌نظر با دولت دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس استعفا کرد و دولت این کشور تحت فشار افکار عمومی  مسئله صدور تسلیحات به رژیم صهیونیستی را مورد بازنگری قرار دارد. «تابو امبکی» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی نیز از مردم کشورش خواست برای اعلام همبستگی با مردم بی‌دفاع غزه کالاهای رژیم صهیونیستی را تحریم کنند.
همچنین دولت اردن در اقدامی کم‌سابقه خواستار وحدت کشورهای جهان برای مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، توقف فوری جنایات و حمایت از مردم فلسطین در برابر کشتار مسلمانان و ویرانی خانه‌های آنان از سوی رژیم صهیونیستی شد.
ماهاتیر محمد نخست‌وزیر اسبق مالزی نیز آمریکا را مقصر اصلی جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه و کشتار زنان و کودکان مظلوم فلسطینی دانست.
دولت مالزی همچنین از انفعال شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به بحران اخیر در غزه و به شهادت رساندن کودکان و زنان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها ابراز نگرانی کرد.