kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶

کوتاه اقتصادی


* بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود، رشد اقتصادی سال 92 با نفت را منفی 1/9 و بدون نفت را منفی 1/1 درصد اعلام کرد. برآوردهای اولیه و مقدماتی تولید ناخالص داخلی کشور به قیمت پایه و قیمت‌های ثابت سال 1383 از 2011554 میلیارد ریال در سال 1391 به 1972853 میلیارد ریال در سال 1392 کاهش یافته که این امر گویای نرخ رشد اقتصادی منفی 1/9درصدی است.
* رئیس سازمان توسعه تجارت در دیدار با معاونان بازرگانی و مسئولان ثبت سفارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، خط‌مشی این سازمان را حذف محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها از فرایندهای تجاری دانست و گفت: تمام تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تحقق این هدف قرار دارد. ولی‌‌الله افخمی‌راد در این دیدار افزود: طبق سیاست‌های خروج از رکود و اصول منطقی علم اقتصاد، محدودیت‌های صادراتی باید حذف شود. وی در خصوص عوارض صادراتی گفت: عوارض صادراتی تنها برای کالاهای خام در نظر گرفته شده و پس از سه ماه از تاریخ تصویب، اجرایی می‌شود.
* موسسه عالی آموزش بانکداری وابسته به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بیست‌وپنجمین همایش بانکداری اسلامی را با عنوان «نقد و بررسی سه دهه بانکداری بدون ربا در ایران و جهان» برگزار می‌کند. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ محورهای اصلی این همایش «آسیب‌شناسی تجربه سه دهه اجرای قانون عملیات بانکی بدون ربا، «راهکارهای بهبود عملیات بانکداری بدون ربا» و «برنامه‌ریزی بانکداری اسلامی برای آینده» اعلام شده است. گفتنی است، این همایش روزهای دهم و یازدهم شهریور ماه 93 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی www.ibi.ac.ir مراجعه نمایند.
* دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با حضور در بانک انصار عزم سازمان مذکور را برای توسعه همکاری‌ها میان آن سازمان و بانک انصار اعلام کرد. مدیرعامل بانک انصار نیز پس از خوشامدگویی ابتدا تمایل قلبی مسئولان بانک را در گسترش همکاری با سازمان نظام پزشکی به عنوان پوشش‌دهنده یکی از موثرترین و ارزشمندترین اقشار جامعه ابراز کرد و آمادگی بانک انصار را در واگذاری امتیازهای ویژه به پزشکان در قبال این تفاهم‌نامه، قراردادهای الحاقی و فرآیندهای همکاری سخن گفت. در این دیدار طرفین به تمایل خود به گسترش همکاری‌ها تاکید و برای هدایت موثر و بهینه نقدینگی‌ها به سمت فعالیت‌های تولیدی، چشم‌اندازهای جدید همکاری و ایجاد مراکز خدمات پزشکی در شأن پزشکان را یادآوری کردند.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش‌شماره‌های 8840 الی 8847، 3270 الی 3275 و 3277، 4420 الی 4429 از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.