kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
واعظی خبر داد

ایجاد 30 هزار شغل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سال جاری 30 هزار شغل و در سال آینده 10 هزار شغل در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به طور مستقیم ایجاد خواهد شد.
محمود واعظی در گفت‌وگو با ایرنا، تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قصد دارد در این راستا فارغ‌التحصیلان کارشناسی،  کارشناسی ارشد و دکتری را جذب کند تا این افراد بتوانند اشتغال‌های غیرمستقیم ایجاد نمایند.
وی در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای حمایت از فعالیت‌های بخش خصوصی نیز گفت: اعتقاد داریم در این حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری تاسیس شده و هم در حال تاسیس هستند که ما باید تسهیلاتی را ایجاد کنیم تا صادرات محصولات الکترونیک و نرم‌افزاری رونق پیدا کند.
واعظی تصریح کرد: برای شرکت‌های دانش‌بنیانی که سرمایه‌ کافی برای فعالیت ندارند، صندوقی برای این منظور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: گروه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان طرح‌ها و برنامه‌های خود را ارائه دهند و این وزارتخانه آمادگی را دارد تا به این شرکت‌ها وام و کمک‌های مالی اختصاص دهد.
وی در خصوص سقف تسهیلات به پروژه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: سقف تسهیلات به اجرای پروژه‌ها بستگی دارد، ضمن آنکه طرح‌ها در یک شورایی مورد بررسی قرار می‌گیرند و بر این اساس میزان تسهیلات اختصاصی مشخص می‌شود.
به گفته واعظی، هدف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کمک‌ها به متخصصان و فارغ‌التحصیلان این حوزه است تا آنها بتوانند فعالیت‌ها و برنامه‌های مناسب و قابل قبولی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام دهند.