kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
مدیر آب و فاضلاب منطقه 4 ناحیه بهارستان اعلام کرد

راهکارهای کاهش مصرف آب

مدیر آب و فاضلاب منطقه 4 ناحیه بهارستان با اعلام روش‌های صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: باید به این باور برسیم که روش مصرف را بهینه کنیم.
محمد پناهی امام در گفت‌وگو با کیهان ضمن تاکید بر رعایت الگوی مصرف، یادآور شد: مردم باید هر چه بیشتر در حفظ و صیانت از آب کوشش کنند. مدیر آب و فاضلاب منطقه 4 ناحیه بهارستان با اشاره به اینکه قدیمی‌ترین لوله‌گذاری آب در این منطقه قرار دارد گفت: بافت شهرسازی قدیمی، وجود بازار تهران و سایر مشاغل وابسته در این منطقه از  تجمع وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی، وجود محدوده طرح ترافیک، امکان هرگونه عملیات اصلاح و بازسازی و حتی تعمیرات حوادث را با مشکل مواجه کرده است. پناهی امام در عین حال خاطرنشان ساخت: مسئله صرفه‌جویی و جلوگیری از اتلاف آب در این منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است. وی از مردم و مشترکان خواست، هرگونه اتلاف آب، شکستگی لوله و... را به مرکز ارتباطات مردمی (تلفن 122) اطلاع دهند. مدیر آب و فاضلاب منطقه 4 ناحیه بهارستان همچنین گفت: مشترکان از آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز، شست‌وشوی معابر و خودرو پرهیز کنند. به کودکان آموزش داده شود ضمن استفاده بهینه از آب از هدر رفت آن جلوگیری نمایند. با تنظیم شناور و نصب سایبان روی کولرهای آبی مصرف آب را کنترل کنند. اگر در حال تعمیر یا احداث ساختمان هستید از آب آشامیدنی استفاده نکنید و از آب خام تانکری استفاده شود. وی در پایان با درخواست مجدد از شهروندان به استفاده بهینه از آب و کنترل مصرف تاکید کرد.
بنابراین گزارش: محمدعلی رحیمی مدیر دفتر مدیریت مصرف آب و انرژی شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز گفت: در زمینه  استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب با شهرداری‌ها و نظام مهندسی صحبت کردیم تا هنگام صدور پایان کار اگر از شیر‌آلات و اتصالات استاندارد در ساختمان استفاده نشده باشد، از صدور پایان کار خودداری کنند.
وی با اشاره به دیگر اقدامات شرکت‌ آب و فاضلاب استان تهران در راستای کاهش مصرف  گفت: اقدامات سازه‌ای و اجرایی در دستور کار است از جمله مدیریت فشار و نشت‌یابی برای کشف شکستگی لوله در زیرزمین.
مدیر دفتر مدیریت مصرف آب و انرژی شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه صرفا به شهروندان در کاربری‌های مسکونی اکتفا نمی‌کنیم گفت: به کاربری‌های نظامی، ادارات دولتی و مراکز مصرفی مانند بخش صنعت توجه داریم و وارد مذاکره شده‌ایم تا اقدامات اساسی برای کاهش مصرف آب صورت گیرد.
رحیمی با اشاره به اینکه هدر رفت آب ناشی از فرسودگی شبکه 12 درصد است تاکید کرد: درصدد کاهش هدر رفت آب هستیم که اعتبارات قابل توجهی می‌خواهد.