kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
به منظور افزایش ایمنی

فعالیت 126 دستگاه اتوبوس اسکانیا به حالت تعلیق درآمد

کمیسیون ایمنی راه‌ها در پی فراخوان اتوبوس‌های برون شهری اسکانیا برای انجام اصلاحات لازم به منظور افزایش ایمنی، ارائه خدمات توسط 126 دستگاه از این نوع اتوبوس را به حالت تعلیق درآورد.
به گزارش روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، در پنجاه و یکمین نشست کمیسیون ایمنی راههای کشور که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، فراخوان بازرسی فنی اتوبوس‌های اسکانیای در حال بهره‌برداری با هدف شناسایی نواقص و دستکاری‌ها مورد بررسی قرار گرفت و تصریح شد: در این فرآیند، 530 دستگاه به مراکز مجاز مراجعه کردند که از بین آنها، تعداد 126 دستگاه دارای نواقص و دستکاری‌های عمده و تأثیرگذار بر عملکرد ایمنی آنها بودند.
بنابر این گزارش موضوع نواقص و دستکاری‌های عمده اتوبوس‌های اسکانیا به کار گروه ناوگان کمیسیون ایمنی راهها (با مسئولیت سازمان ملی استاندارد ایران) واگذار شد که با اعلام این کار گروه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به تعلیق کارت هوشمند رانندگان و جلوگیری از صدور صورت وضعیت برای این اتوبوس‌ها اقدام کرد.
طبق این مصوبه، فراخوان سایر اتوبوس‌ها توسط شرکت‌های تولیدی و پشتیبانی نیز در دستور کار قرار دارد و در حال پیگیری است.
در پنجاه و یکمین نشست کمیسیون ایمنی راههای کشور مقرر شد با دعوت از بازرسان با تجربه خودروسازان چند شرکت معتبر اروپایی برای بازدید و اعلام نظر از کارخانه‌های سازنده داخلی که در تولید اتوبوس فعال هستند، مسایل ایمنی آنها مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد. همچنین از دیگر مصوبات این جلسه جلوگیری از تردد اتوبوسها و مینی‌بوسهای دولتی فاقد مجوزهای لازم برای تردد در جاده‌های برون شهری بود.