kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۵۷۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی فاش کرد

صدها صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی پس از دریافت واکسن، به کرونا مبتلا شدند

صهیونیست‌ها که مدعی ‌اند بالاترین رکورد تزریق واکسن را دارند، طی روزهای گذشته بالاترین آمار ابتلا به کرونا و مرگ را نیز به نام خود ثبت کرده‌اند. «لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی حتی فاش کرده که، صدها نفر در سرزمین‌های اشغالی بعد از دریافت دوز دوم واکسن کرونا به این ویروس مبتلا شده‌اند!



سرویس خارجی-

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه رکوردهای جدیدی در سرزمین‌های اشغالی در ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. طی 24 ساعت منتهی به این روز 68 نفر نیز در این سرزمین اشغالی بر اثر ابتلا به کرونا تلف شده‌اند که از زمان شیوع کرونا بالاترین تعداد مرگ و میر در این سرزمین است. با این تعداد کشته در روز دوشنبه، تعداد کشته‌های یک ماه جاری در این سرزمین به بالاتر از هزار نفر رسید. رژیم صهیونیستی حدود 6 میلیون نفر جمعیت دارد که با توجه به جمعیت‌ اندک آن، این تعداد تلفات، رقم بالایی است. اگر چه، صهیونیست‌ها همیشه تلاش کرده‌اند، جمعیت خود را بیش از این اعلام کنند.
طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، در همین زمان 300 نفر از مبتلایان به کرونا به دستگاه‌های تنفس نیاز پیدا کرده‌اند که این عدد نیز یک رکورد است. انتشار این آمار و ارقام در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی با آغاز واکسیناسیون علاوه‌بر اینکه مدعی بودند بالاترین و سریع‌ترین رکورد واکسیناسیون در جهان به آنها اختصاص دارد، مدعی بودند به زودی با اتمام واکسیناسیون زندگی در سرزمین‌های اشغالی به وضع عادی خود باز خواهد گشت!
«یولی ادلشتاین»، رئیس‌سابق کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی و وزیر بهداشت کنونی کابینه نتانیاهو مدعی شده بود تا سه ماه دیگر واکسیناسیون به اتمام خواهد رسید و 3 ماه پس از آن شرایط به روزهای عادی بازخواهد گشت. اما حال با واکسیناسیون بیش از 2 میلیون نفر در سرزمین‌های اشغالی شاهد ثبت رکوردهای جدید فوتی‌ها و ابتلا به کرونا هستیم.
از سوی دیگر بعد از هشدار ارتش رژیم صهیونیستی درباره احتمال ظهور «کرونای اسرائیلی» در پی واکسیناسیون بی‌رویه و گسترده در فلسطین اشغالی، اکنون یک سیاستمدار این رژیم نیز از مخفی‌کاری وزارت بهداشت پرده برداشت. وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با پرده برداشتن از مخفی‌کاری وزارت بهداشت این رژیم درباره آمار ابتلا به کرونا، گفت: صدها صهیونیست بعد از دریافت دوز دوم واکسن به این ویروس مبتلا شده‌اند.
«آویگدور لیبرمن» شامگاه دوشنبه گفت: وزارت بهداشت این رژیم، این واقعیت که نرخ ابتلا به ویروس «کووید۱۹» در فلسطین اشغالی بعد از تزریق دوز دوم واکسن، افزایش قابل توجهی داشته است، مخفی نگه داشته است.به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» لیبرمن در مصاحبه با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «از صحبت‌هایم با یک منبع بسیار موثق در وزارت بهداشت دریافتم که اطلاعات بسیار مهمی از افکار عمومی پنهان نگاه داشته شده است».
وی توضیح داد: «صدها نفر که بیشتر آنها بزرگسال هستند، بعد از دریافت دوز دوم واکسن کرونا، به این بیماری مبتلا شدند. این موضوع برای یک یا ده نفر نیست، بلکه صدها نفر است. وزارت بهداشت در حال تحقیق درباره آن است ولی تصمیم گرفته که آن را مخفی کند».پیش از این نیز، فلج‌شدن صورت ۱۳ صهیونیست بعد از دریافت اولین دوز واکسن آمریکایی کووید۱۹، خبرساز شده بود.آمار ثبت شده نشان می‌دهند واکسن آمریکایی ضد کرونای «فایزر» که رژیم صهیونیستی از آنها برای واکسیناسیون استفاده کرده در سرزمین‌های اشغالی تنها 30 درصد اثر مثبت داشته است. در همین حال ساکنان سرزمین‌های اشغالی با ادامه اعتراضات عمومی در شهرهای قدس و تل‌آویو یک موضوع جدید را نیز به اعتراضات خود افزوده‌اند. آنها که پیش از این به سوء مدیریت بحران کرونا و بسته شدن مکان‌های تجاری، بیکاری و افول اقتصادی ناشی از کرونا اعتراض داشتند حالا به خواسته‌های خود دروغ‌های آماری کرونا را نیز افزوده‌اند.
گوترش: دنیا با وضع اضطراری مواجه است
«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز در اجلاس مجازی مجمع اقتصادی «داووس» به سران جهان هشدار داد دنیا نه تنها با یک وضعیت اضطراری ناشی از شیوع کرونا و بدترین بحران اقتصادی حدود یک قرن مواجهه است، بلکه همچنین تهدید‌های موجود اقلیمی و نیز رویایی دو اقتصاد بزرگ آمریکا و چین نیز در برابر آن قرار دارد. گوترش هشدار داد که کشور‌های توسعه یافته ثروتمند در اشتباهند اگر تصور می‌کنند با واکسن زدن به مردم خود و غفلت از کشورهای در حال توسعه، در امان خواهند ماند. واکسن‌ها باید به عنوان کالا‌های عمومی جهانی دیده شوند و تولید واکسن باید در سراسر جهان با قیمت‌های مقرون به صرفه افزایش یابد.دبیرکل سازمان ملل همچنین خواستار اقدام اساسی برای رفع نابرابری‌های عمده برخواسته از همه گیری کرونا شد.
اعتراضات در لبنان
در لبنان نیز در سایه خصومت‌های اقتصادی آمریکا، وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی و معیشتی به دلیل همه‌گیری کرونا مردم بار دیگر در چند شهر به خیابان‌ها ریختند. شبکه خبری المنار در این زمینه گزارش داد. دو شهر «طرابلس» و «صیدا» به ترتیب در شمال و جنوب لبنان، دوشنبه‌شب شاهد اعتراضات خیابانی به وضع اقتصادی در سایه محدودیت‌های دولت به دلیل مقابله با همه‌گیری «کروناویروس» بود. این شبکه گزارش داد میدان «عبدالحمید کرامی» ورودی جنوبی شهر طرابلس و پیرامون مجتمع ساختمان‌های دولتی دوشنبه‌شب بیشتر به میدان جنگ میان شماری از جوانان و نیروهای امنیتی شبیه شده بود که در پی این تقابل، ده نیروی امنیتی دچار جراحت شدند.المنار نوشت، شماری از جوانان خشمگین نیز در پی اقدام نیروهای امنیتی به شلیک گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی و مشکلات تنفسی شدند. نیروهای امنیتی در پاسخ معترضان که با سنگ به نیروهای امنیتی حمله کردند، گاز اشک‌آور شلیک کردند.طبق گزارش المنار، تحرکات اعتراض‌آمیز در واکنش به تمدید وضعیت بسیج عمومی محدودیت‌های دولت برای مهار همه‌گیری کروناویروس تا هفتم فوریه (۱۹ بهمن) و جریمه شدن شماری از ناقضان محدودیت‌ها در طرابلس و حومه آن، آغاز شد. در سایه همه‌گیری کرونا و محدودیت فعالیت و آمدوشد مردم، وضعیت اقتصادی لبنان که تحت فشارهای مالی و تحریمی آمریکا نیز قرار دارد، روزبه‌روز بدتر می‌شود و شمار بیکاران روبه‌افزایش است. در وضعیت کنونی ارزش لیره لبنان مقابل دلار نیز کاهش یافته و به ۸۷۰۰ لیره مقابل یک دلار رسیده است.