kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴

تأکید رئیس مجلس بر توسعه روابط تجاری ایران با چین

رئیس مجلس شورای اسلامی، از عزم و اراده جدی دو کشور ایران و چین برای توسعه روابط اقتصاد و ارتقای سطح مبادلات تجاری خبر داد.

قم- خبرنگار کیهان:

«علی لاریجانی» در حاشیه بازدید از نمایشگاه سرمایه‌گذاری، کشاورزی و صنعتی استان گانسوی چین در قم در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم گفت: راه ابریشم نماد قدمت روابط تجاری دو کشور است و امروز نیز شاهد توسعه و گسترش کمی و کیفی روابط تجاری ایران و چین هستیم.
وی با اشاره به مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و چین از دیرباز، برگزاری این نمایشگاه در استان قم را بسیار مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: با برقراری تعامل میان تجار و صنعتگران ایران و چین به ویژه در استان قم و گانسو، روابط اقتصادی پایداری در عرصه‌های مختلف میان دو کشور ایجاد شود و در سال‌های اخیر روابط تجاری در زمینه‌های نفت و گاز، کشاورزی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور به خوبی برقرار شده است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی دو کشور و استفاده از فرصت بوجود آمده برای توسعه روابط تجاری تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی زمینه‌‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در دو کشور ایران و چین بوجود آمده و امیدواریم سرمایه‌گذاران بتوانند با عقد تفاهم‌نامه‌هایی از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنند و برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصت خوبی برای عقد تفاهم‌نامه‌های مشترک همکاری بین ایران و چین است. نمایشگاه سرمایه‌گذاری، کشاورزی و صنعتی استان گانسوی چین در قم روزهای نوزدهم و بیستم مرداد ماه سال جاری با حضور 92 شرکت چینی در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم دایر بود.
استان گانسو در غرب چین قرار دارد و دارای
26 میلیون نفر جمعیت است.
در نشست مسئولان استان قم و گانسو بر گسترش روابط اقتصادی تأکید شد.
چینی‌ها در این جلسات برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های حمل و نقلی و چند طرح بزرگ دیگر استان قم اعلام آمادگی کردند.