kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
معاون وزیر خارجه :

تعلل مصر در امدادرسانی به غزه غیر قابل قبول است

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت در انتظار موافقت مصر برای ارسال کمک‌‌ها به مردم غزه و انتقال مجروحان هستیم، تعلل قاهره غیرقابل قبول است.


معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه همچنان در انتظار موافقت مصر برای ارسال کمک‌های دارویی و غذایی و انتقال مجروحان غزه به تهران هستیم، تعلل بیشتر مصر در این زمینه را غیرقابل قبول خواند.
حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت ارسال کمک‌های دارویی و غذایی هلال احمر ایران به مردم غزه و انتقال مجروحان غزه به تهران، با بیان اینکه همچنان در انتظار موافقت مصر برای ارسال کمک‌های دارویی و غذایی و انتقال مجروحان غزه به تهران هستیم، عنوان کرد: انتظار بیش از دو هفته‌ای کودکان و زنان به شدت مجروح فلسطینی برای انتقال به مراکز درمانی ایران و عدم تسریع وزارت خارجه مصر در صدور مجوز پرواز سؤال برانگیز است.
وی با ذکر این نکته که درخواست هواپیمایی ایران ایر برای فرود در قاهره یا فرودگاه اسماعیلیه از سوی مصر بی‌پاسخ مانده، خاطرنشان کرد: تعلل بیشتر مصر در این موضوع کاملا انسانی، غیرقابل قبول است.
لازم به ذکر است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تاکنون دو تماس تلفنی با همتای مصری‌اش در این زمینه داشته ولی کماکان مصر در این زمینه اقدامی را صورت نداده است.
در سفر اخیر معاون وزیر خارجه مصر به تهران به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد، این مقام مصری اعلام کرد که به منظور فراهم شدن شرایط، ارسال کمک‌‌ها صورت خواهد گرفت اما هنوز پاسخی از قاهره در این زمینه دریافت نشده است.
 امیر عبداللهیان در گفت و گو با اشپیگل نیز با بیان این که یک طرح پیچیده برای ایجاد نظم جدید در منطقه وجود دارد  و قطر و عربستان سعودی در پایان خود هدف این گروه‌های تروریستی قرار خواهند گرفت گفت: یک همکاری تنگاتنگی با سازمان‌های اطلاعاتی مانند موساد و این گروه‌های تروریستی وجود دارد. آنها می‌خواهند رئیس‌جمهوری فعلی سوریه و عراق را ساقط کرده و یک دولتمرد خوشایند خود را سر کار آورند. چرا مثلا آمریکایی‌ها که یک توافقنامه همکاری‌های استراتژیک با عراق دارند از این کشور در مبارزه با تروریست‌های داعش حمایت نمی‌کنند؟
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از همکاری‌های بین ایران و عربستان سعودی برای نجات سوریه خبر داده و تصریح کرد که این گفت‌وگو‌ها در حال حاضر اتفاق می‌افتد. در مراسم شروع کار رئیس‌جمهوری جدید مصر در قاهره من اولین گفت‌وگو‌ها با معاون وزیر امور خارجه عربستان سعودی را انجام دادم و ما می‌خواهیم به زودی گفت‌وگوهایی در سطوح سیاسی بالاتر را در پیش بگیریم.