kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۸۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
خرید واکسن آمریکایی، تازه‌ترین جنجال غربگراها - بخش نخست

معامله با جان مردم بر سر اهداف پوچ سیاسی





رضا الماسی
حدود یک سال از شیوع ویروس منحوس کرونا می‌گذرد و از همان ابتدا مردم منتظر ساخت واکسن این ویروس بودند. اما حالا که توانایی ساخت واکسن در داخل کشور ایجاد شده، عده‌ای که ظاهراً منافع شان به خطر افتاده با راه‌اندازی دوگانه دروغین واکسن داخلی- خارجی موجبات تشویش ذهنی مردم را فراهم می‌کنند. همان‌هایی که بیش از یک دهه است که حیات سیاسی اجتماعی شان به دوگانه ‌سازی‌های کاذب اینچنینی گره خورده. یک روز دوگانه سازش، معیشت و امروز هم دوگانه تولید یا واردات واکسن!
آش این موضوع در هفته‌های اخیر آن‌قدر شور شد که تا سطح سخنگوی دولت نیز از آن بهره‌برداری جسته و به نفع منافع جریانی خود آن را به مسائلی همچون عدم پیوستن ما به FATF گره زدند. نهایتاً رهبر معظم انقلاب هم 19 دی ماه در سخنرانی تلویزیونی به آن ورود کردند.
«واکسنی که برای کرونا آماده شد مایه‌ افتخار است؛ این را انکار نکنند؛ این مایه‌ عزّت یک کشور است، مایه‌ افتخار کشور است. البتّه از طرق مختلفی دارند دنبال واکسن حرکت می‌کنند که خب در یک موردی به آزمایش انسانی رسید و موفّق بود. سعی نکنند این را انکار کنند. بعضی هستند هر کار بزرگی را که در کشور انجام می‌گیرد مستبعد می‌دانند. وقتی این سانتریفیوژهای هسته‌ای را جوان‌های ما درست کرده بودند و بنده چند بار در سخنرانی اسم آوردم و اشاره کردم، چند نفر از این بزرگان علمی به من نامه نوشتند که آقا! نبادا شما گول اینها را بخورید، اینها نمی‌توانند چنین کاری بکنند؛ انکار می‌کردند، می‌گفتند نمی‌شود، ولی خب دیدید چه شد و به کجا رسید. عین همین قضیّه در مورد سلّول‌های بنیادی بود؛ وقتی مرحوم کاظمی و این جوانان عزیزی که بحمدلله امروز هم هستند، توانستند سلّول‌های بنیادی را که یک کار بسیار بزرگ در مسائلِ زیستیِ انسانی است انجام بدهند، یک عدّه‌ای باز همان وقت به ما پیغام می‌دادند یا نامه می‌نوشتند -- حالا نامه را یادم نیست -- که خیلی باور نکنید. بعضی‌ها آمدند اینجا به خود من گفتند؛ گفتند اینها را خیلی باور نکنید، اینها خیلی قابل قبول نیست. نه، قابل قبول بود و باور هم کردیم و آن وقت درست بود، بعد از آن هم ده برابر پیشرفت کرد. الان هم همین جور است؛ این واکسن را درست کردند و تست انسانی شد، ان‌شاء‌الله بهترش را و کامل‌ترش را هم درست خواهند کرد -یعنی روز‌به‌روز کامل‌تر خواهد شد- تا الان موفّق بوده، بعد از این هم ان‌شاء‌الله موفّق خواهد بود.»
عبرت از خون‌های آلوده فرانسوی
این طیف سیاسی نه در بحث کرونا بلکه در هر موضوع دیگری، پیش فرضش این است که دانشمندان ما توانایی علمی ندارند. اما در مقابل متعبدانه در برابر هرچیزی که از غرب بیاید سر تعظیم فرود می‌آورند. مثلا در همین خصوص، طیف یاد شده بدون توجه به اینکه چطور کشورهایی که حتی حاضر نیستند به ما انسولین یا باند پانسمان بیماران پروانه‌ای بفروشند حاضر شده‌اند به ما واکسن کرونا بدهند، دائماً این‌گونه تبلیغ می‌کنند که این ما هستیم که کمک(!) غربی‌ها را پس می‌زنیم. این در حالی است که اگر این واکسن‌ها قابل اطمینان بود، یقیناً خودشان که بیش از همه به آن نیاز دارند استفاده می‌کردند و به دیگران تعارف نمی‌زدند. یا اینکه چطور می‌توان به کشوری که یک‌بار به ما خون آلوده داده اطمینان کرد و از او واکسن کرونا خرید؟!
در سال‌های ۱۳۶۱ و ۱۳۶۳ دو محموله دارو از فرانسه وارد ایران شد که بعدها تحت عنوان خون‌های آلوده باعث رسوایی تاریخی برای سازمان انتقال خون این کشور شد. آن روزها بیماری نوظهوری به نام ایدز در دنیا مطرح شده‌ بود که خون آلوده یکی از اصلی‌ترین راه‌های انتقالش بود. با این حال، شرکت‌ دارو‌سازی فرانسوی مریو با انگیزه سود مالی بیشتر، از مقررات انتقال خون عدول کرد و از افراد معتاد و فاقد صلاحیت لازم، خون گرفت و این شروع یک ماجرای تلخ بود.
مریو بعد از اطلاع از مخاطره‌آمیز بودن فرآورده‌های خونی‌اش، از مصرف داخلی آنها در فرانسه جلوگیری کرد اما با علم به اینکه ممکن است این داروها آلوده به ویروس ایدز باشد، آنها را به ۱۰ کشور ازجمله ایران صادر کرد! فرآورده‌های خونی آلوده، پای ایدز را به ایران باز کرد و ۲۵۰بیمار هموفیلی، قربانی آن بی‌اخلاقی فرانسوی شدند که اغلب آنها در سال‌های بعد جان باختند. دسترسی به داروهای جدید سال‌هاست برای بیماران هموفیلی ایرانی متوقف شده. با اینکه کانون هموفیلی ایران عضو رسمی فدراسیون جهانی هموفیلی است، نام ایران را از ردیف کشورها حذف کرده‌ بودند و ایرانی‌ها برای استفاده از این برنامه‌ها ناچار باید با ملیت دیگری وارد می‌شدند.
آقای علی سوری، فعال اجتماعی در این باره به گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید: «در دنیایی که تمدن منحط غرب برای بشر ساخته، توجیه چنین جنایاتی با هدف کسب سود مادی بیشتر، طبیعی است اما آنچه غیر طبیعی است، مقاومت برخی در داخل برای فهم این واقعیت‌هاست.»
او تصریح می‌کند: «فهم چنین معادله‌ای که بدیهی به نظر می‌رسد نیاز به ضریب هوشی بالایی ندارد تا نیاز باشد برای تفهیم آن شخص اول کشور وارد موضوع شود. تنها احتمالی که در این باره باقی می‌ماند، همدستی طرفداران خرید واکسن از آمریکا با طرف‌های غربی است. زیرا هیچ وجدان بیداری نمی‌پذیرد که با صرف منابع ارزی کشور، مردم مان را در معرض نابودی قرار دهیم.»
عوارض واکسن آمریکایی فایزر
صرفنظر از همه این تجربه‌ها، نگاهی به عوارضی که واکسن‌هایی مثل فایزر آمریکایی در دیگر کشورها برجای گذاشته، نشان می‌دهد که معامله با جان مردم روش کثیفی برای رسیدن به مقاصد سیاسی این جریان است.
بر اساس اعلام رسانه‌های اروپایی، واکسن آمریکایی فایزر تاکنون 23 نفر را که در نروژ واکسینه شده بودند کشته است. همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم از فلج‌شدن صورت ۱۳ اسرائیلی بعد از دریافت اولین دوز واکسن آمریکایی خبر داده‌اند. این اتفاق یعنی واکسن فایزر در بدن میزبان اثر می‌گذارد.
به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، سازمان غذا و داروی آمریکا نیز اخیراً اعلام کرده 4 نفر از افراد شرکت‌کننده در آزمایش واکسن کرونای شرکت فایزر، پس از دریافت این واکسن، دچار فلج موقت از ناحیه صورت شده‌اند. پیش از این، مقامات بخش بهداشت و درمان انگلیس نیز هشدار داده بودند که دریافت واکسن کرونا می‌تواند منجر به عوارضی در افراد مبتلا به انواع آلرژی‌ها شود.
یک مرکز مراقبت‌های دارویی در هلند نیز اعلام کرده حدود ۱۰۰ شهروند این کشور، پس از تزریق واکسن کرونای شرکت «فایزر-بیون‌تک» دچار عوارض جانبی شده‌اند.
«اگنس کانت» مدیر مرکز مراقبت‌های دارویی «لارب» هلند به یک شبکه محلی می‌گوید: «این افراد علائمی نظیر عوارض پوستی و تورم در اطراف چشم را نشان دادند. آنها مورد درمان قرار گرفته و سریعاً بهبود یافته‌اند. شمار دیگری از دریافت کنندگان این واکسن، عوارضی همچون سردرد، گیجی و درد در ناحیه تزریق را تجربه کرده‌اند.»
تازه‌ترین حاشیه واکسن فایزر که مورد توجه رسانه‌های غربی قرار گرفته، غیبت دو روزه نانسی پلوسی رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا در کنگره و بعد تغییر حالت صورت اوست. این مسئله باعث شده برخی شایعاتِ بروز عوارض بعد از دریافت واکسن فایزر را سر زبان‌ها بیندازند.
موش‌های آزمایشگاهی!
یکی از رفتارهای تاسف برانگیز غربی‌ها که حتی مردم خودشان هم از آن مستثنی نیستند، نگاه به سالمندان به عنوان موش‌های آزمایشگاهی است. به عنوان نمونه؛ آلمان، زدن واکسن‌های خود را از خانه سالمندان شروع کرده است!
طبق نتایج یک نظرسنجی در آمریکا، ۶۰ درصد کارکنان یک مرکز نگه‌داری سالمندان در ایالت اوهایو، حدود نیمی از کارکنان بخش بهداشت یکی از مناطق کالیفرنیا و ۴۰ درصد از پرستاران شهر لس‌آنجلس از دریافت واکسن کرونا امتناع کرده‌اند.
شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند از عوارض جانبی خطرناک دریافت این واکسن نگران هستند و نمی‌خواهند با آنها مانند موش آزمایشگاهی رفتار شود.
همه این‌ها در حالی است که طرفداران خرید واکسن آمریکایی در کشورمان به این سؤال پاسخ نمی‌دهند که چطور می‌توان به واکسن آمریکایی که مردم خودشان هم از آن فراری هستند اعتماد کرد؟
مخالفت اکثر مردم
با خرید واکسن از دشمنان ایران
یکی از القائاتی که جریان یاد شده در کشور همواره اصرار داشته به جامعه پمپاژ کند این است که مردم خواهان خرید و ورود واکسن آمریکایی به کشور هستند. اما نظرسنجی‌های رسمی، علنی و قابل دسترس خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.
در یکی از نظرسنجی‌هایی که 27 دی در شبکه خبر سیما صورت گرفت، اکثر شرکت کنندگان معتقدند که اهمیت واکسن داخلی به مراتب بیشتر از هر نوع واکسن خارجی است.
بر این اساس، 60 درصد مردم در پاسخ به این سؤال که «به نظر شما برای واکسیناسیون علیه کرونا کدام مورد اهمیت بیشتری دارد؟»، واکسن داخلی را انتخاب کرده‌اند. 33 درصد آنها نیز به گزینه ترکیب واکسن داخلی و واکسن مورد اطمینان خارجی رای داده‌اند و تنها 7 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی با گزینه «خرید هر نوع واکسن خارجی» موافق هستند.
خانم زاهدی، کارشناس رادیولوژی یکی از بیمارستان‌های تهران در گفت‌وگو با گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید: «طبیعتاً هر انسان عاقلی نخواهد پذیرفت که ما ساده‌لوحانه با اعتماد به  سراغ کشورهایی که دائماً با ما سر جنگ دارند برویم و از آنها واکسن بخریم. آمریکا و انگلیس و فرانسه اگر دلسوز ما بودند در موارد دیگری که بیماران ما به شدت نیاز به واردات دارو داشتند، همکاری می‌کردند. ما که دائماً با سیستم بیمارستانی در ارتباط هستیم، همواره شاهدیم که انواع و اقسام بیماران خاص به علت نبود برخی داروها چطور آسیب می‌بینند و کشورهای تولید‌کننده داروهای مورد نیاز این بیماران به بهانه تحریم حاضر به همکاری با ما نیستند.»
زاهدی معتقد است: «به نظر من نگاه آنها به ما فقط نگاه موش آزمایشگاهی است. چرا که اگر خودشان به واکسن‌شان اطمینان داشتند هیچ وقت حاضر نمی‌شدند با سابقه دشمنی‌هایشان و همچنین تحریم‌های سنگینی که بر ما تحمیل کرده‌اند، به ما واکسن کرونا بفروشند.»
آقای روح الله عباسی، کارشناس علوم آزمایشگاهی نیز در این باره به گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید: «من به تلاش متخصصان خودمان در تولید واکسن کرونا بیشتر اعتماد دارم. ما در تجربه‌های دیگر علمی نیز بارها شاهد بودیم که هرجا به جوانان کشور اعتماد شده، نتایج فوق تصور و باور مسئولان اجرایی به بار نشسته است.» او تصریح می‌کند: « برخی مسئولان دولت در طول 40 سال گذشته چه خیری از معامله با کشورهای غربی دیده‌اند که تا اسم آمریکا و اروپا می‌آید دهانشان آب می‌افتد؟! آیا تا کنون یک مورد سراغ دارید که در بده و بستان‌های با آنها منفعتی نصیب مردم شده باشد؟»
عباسی در پایان با اشاره به ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی به کشور از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار می‌دارد: «خدا به مردم ما رحم کرده که رهبری آگاه مدیریت کلان کشور را بر عهده‌دارد. وگرنه در همین یک نمونه با سهل انگاری برخی مسئولان معلوم نبود چه فاجعه‌ای به بار می‌آمد. به قول حضرت آقا اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند واکسن تولید کنند، این افتضاح کرونایی در کشور خودشان پیش نمی‌آمد. اینها اگر بلد بودند واکسن تولید کنند، چرا می‌خواهند به ما بدهند؟ خودشان مصرف کنند که این قدر تلفات ندهند.»