kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰

معاون وزیر: 300 کیلومتر راه روستایی در هرمزگان احداث می‌شود

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، 300 کیلومتر راه روستایی تا پایان امسال در استان هرمزگان احداث می‌شود.


«سیدحسین میرشفیع» در نشست با فرماندار بندرعباس و همچنین بازدید از راه‌های روستایی شهرستان در حوزه بخش فین، افزود: اعتبارات راه روستایی از منابع وزارت راه و شهرسازی محدود است که در صورت تخصیص اعتبار لازم، محورهای روستایی آسفالت می‌شود.
وی بیان داشت: در این زمینه همکاری لازم با دهیاری‌ها و نیکوکاران هرمزگانی صورت گرفته که امیدواریم با استفاده از این ظرفیت بتوانیم 200 کیلومتر دیگر از راه‌های روستایی هرمزگان را از این طریق آسفالت کنیم.
معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در صورتی که دهیاری‌ها بتوانند بخشی از اعتبارات راه روستایی را تامین کنند و زیرسازی‌ها تکمیل شود، معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی نیز این آمادگی را دارد تا قیر مورد نیاز برای آسفالت جاده‌های یاد شده را تامین کند.
میرشفیع با مثبت ارزیابی کردن مشارکت دهیاری‌ها در احداث راه‌های روستایی بیان داشت: با توجه به اینکه متوسط برخورداری از راه روستایی در هرمزگان نسبت با سایر استان‌های کشور پایین است، همکاری دهیاری‌ها در این استان می‌تواند، میانگین برخورداری از راه آسفالت استان را به میانگین کشوری نزدیک‌تر کند.
وی گفت: هم‌اکنون محور منتهی به شهر رویدر دارای پیچ‌های خطرناک و نقاط حادثه‌خیز است که رفع نقاط حادثه‌خیز و اصلاح محورها در حال انجام است. وی افزود: قیر مورد نیاز این محور نیز توسط معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.