kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
قابل توجه متولیّان جشنواره فیلم فجر

جشنواره برلین با تاخیر در دو نوبت برگزار می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

جشنواره فیلم برلین، یکی از 3 فستیوال مهم جهانی، به جای اینکه مانند سال‌های گذشته در ماه فوریه (بهمن) برگزار شود، در دو نوبت ماه مارس (فروردین) و ژوئن (تیرماه) برپا خواهد شد.

بر اساس تصمیم «ماریته ریسن‌بک» و «کارلو چاتریان»، مدیران این جشنواره، امسال برای مرحله‌ نخست، قرار است تنها دست‌اندرکاران سینما و نمایندگان شرکت‌‌های تولید و پخش فیلم دعوت شوند و بخش دوم که سه ماه بعد و در تابستان برگزار می‌گردد، به اکران فیلم‌های بخش مسابقه، پانوراما، فوروم و دیگر قسمت‌های این جشنواره‌ معتبر سینمایی جهان اختصاص دارد.
این در حالی است که همواره جشنواره فیلم برلین به نظم و ‌ترتیب آهنین آلمانی و برگزاری بدون ‌اشکال و تاخیر در ماه فوریه معروف بود ولی امسال شرایط کرونایی حتی این جشنواره منظم را نیز به تسلیم شدن در برابر رعایت شرایط کرونایی کشانده است.
نکته قابل توجه اینکه نمایش فیلم‌ها در فضای باز هم انجام می‌شود. به گفته‌ ماریته ریسن‌بک، به این ‌ترتیب و با رعایت کامل نکات بهداشتی برای جلوگیری از سرایت بیشتر کرونا، امکان تامین سلامت مهمانان فراهم می‌‌آید.
اما در شرایطی که جشنواره‌های معتبر سینمایی جهان، خود را با دوران کرونا سازگار کرده‌اند، متأسفانه مدیران جشنواره فیلم فجر که بارها جابه‌جایی تاریخ و زمان برگزاری و تعویق و تعلیق بخش‌های مختلف و فیلم‌های شرکت‌کننده را تجریه کرده، همچنان همان پرده خود را می‌نوازند و علی‌رغم شرایط شکننده کرونایی تهران، قصد دارند که جشنواره را در همان تاریخ همیشگی و همان سینماها برای اهالی رسانه و مطبوعات برگزار کنند!