kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
یک مسئول:

وزارت جهاد کشاورزی تخم‌مرغ را شانه‌ای 32 هزار تومان عرضه می‌کند

سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مسئولیت قیمت مرغ و تخم مرغ با این وزارتخانه نیست، گفت: شرکت پشتیبانی اموردام یک شانه تخم مرغ را با ۳۲ هزار تومان عرضه می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی برومندی در نشستی که دیروز در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار کرد: ۷۵ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۲۵۴ مرغ تخمگذار در کشور وجود دارد و روزانه سه هزار و 48 تن تخم مرغ تولید می‌شود. در مرغداری‌ها، تخم مرغ کیلویی ۱۴ هزار تومان است و حداقل ۵۰۰ تا حداکثر ۹۰۰ تومان هزینه حمل‌ونقل هر کیلوگرم از آن به میادین و اتحادیه‌هاست.
وی با بیان اینکه وظیفه وزارت جهاد کشاورزی توجه به تولید است، اظهار کرد: اینکه بعد از تولید، تخم مرغ با چه قیمتی به دست مصرف‌کننده می‌رسد برای ما نیز سؤال است و پیگیری گرانفروشی آن نیز در حیطه وظایف ما نیست.
سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: در حال حاضر شرکت  پشتیبانی اموردام یک شانه تخم مرغ یک کیلو و ۸۰۰ گرمی تا دو کیلوگرم را با قیمت ۳۲ هزار تومان عرضه می‌کند. برومندی به قیمت مرغ در بازار‌اشاره کرد و گفت: هیچ مشکلی در تولید مرغ نداریم و قیمت آن نیز در بازار ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است. اما پیگیری اینکه مرغ در بسته‌بندی‌ها یا‌اشکال مختلف و با قیمت‌های چند برابر به فروش می‌رود، جزو وظایف وزارت جهاد کشاورزی نیست. البته احتمالا شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تا یک ماه آینده تشکیل می‌شود.