kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
با افزایش تنش‌های سیاسی

نیروهای امنیتی پاکستان در اسلام‌آباد و لاهور مستقر شدند

افزایش ناآرامی و دستگیری حدود 400 تن از هواداران یک حزب مخالف توسط نیروهای امنیتی پاکستان، اوضاع سیاسی این کشور را متشنج کرد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، نیروهای پلیس پاکستان دیروز 10 مسیر خروجی شهر «لاهور» را مسدود و حدود 400 نفر از فعالان حزب «تحریک عوامی» به رهبری «طاهر القادری» را دستگیر کردند. طی روزهای اخیر نیز حدود 1200 تن از فعالان این حزب توسط پلیس دستگیر شده بودند. القادری قصد داشت به همراه «عمران‌خان» رهبر حزب «تحریک انصاف» یک راهپیمایی بزرگ از لاهور به سمت پاکستان راه بیندازد و در روز استقلال این کشور (23 مرداد) نیز در اسلام‌آباد یک تظاهرات ضددولتی را رهبری کند.
دیروز همچنین، «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد، به عمران‌خان اجازه برگزاری تظاهرات را می‌دهد، ولی اگر القادری دست به تظاهرات بزند، او را راهی حبس می‌کند.
شریف القادری رهبر حزب تحریک عوامی را یک شورشی خوانده است.
در پی اقدام نیروهای امنیتی به دستگیری گسترده هواداران القادری، شهرهای لاهور و اسلام‌آباد حالت امنیتی به خود گرفتند و دولت تدابیر امنیتی را در این دو شهر افزایش داد.
گفته شده است که حدود 15 هزار نظامی در خیابان‌های پایتخت مستقر شدند. نیروهای امنیتی به خودروهای ضدشورش، گلوله‌های پلاستیکی، گاز اشک‌آور و کلاه ایمنی مجهز شده‌اند.
در همین حال، علامه «سید سفقت حسین» نفر دوم حزب «وحدت مسلمین» دموکراسی در پاکستان را تقلبی خواند و گفت، برادران شریف (نواز و شهباز) باید قدرت را ترک کنند. شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب پاکستان است.
به گفته کارشناسان، نخست‌وزیر پاکستان با اعطای اجازه تظاهرات به طرفداران عمران‌خان، قصد دارد میان عمران‌خان و طاهر القادری تفرقه بیندازد.
القادری تابعیت کشور کانادا را نیز دارد. او سال گذشته پس از راه‌اندازی یک تظاهرات ضددولتی، پاکستان را ترک کرد و به کانادا رفت.