kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱

اخبار کوتاه


تبرئه 20 فوتبالیست
 از پرونده معافیت
فرمانده نیروی انتظامی از تبرئه 20 نفر از فوتبالیست‌های کشورمان در پرونده معافیت خبر داد.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده کارت پایان خدمت تعدادی از فوتبالیست‌ها گفت: قانون، مسیر معافیت‌ها را مشخص کرده است و هم‌اکنون پلیس در حال بررسی مدارک حدود 110 نفر می‌باشد.
وی تاکید کرد: در بررسی این پرونده، مدارک 20 نفر از فوتبالیست‌ها بدون اشکال تشخیص داده شد و بقیه نیز در حال بررسی است.

ریشه‌کن شدن 13 ساله
 فلج‌اطفال در ایران
کارشناس بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران از پوشش 100 درصدی واکسیناسیون فلج‌اطفال در محدوده این دانشگاه خبر داد و تاکید کرد که از سال 80 تاکنون موردی از ابتلا به فلج اطفال در ایران گزارش نشده است.
رضی‌آبادی در خصوص برنامه‌های این معاونت پیرامون طرح لکه‌گیری واکسن فلج اطفال اشاره و تصریح کرد: همه ساله در دو نوبت فروردین و اواخر اردیبهشت، واکسن خوراکی فلج‌اطفال به همه کودکان زیر 5 سال حتی اتباع بیگانه نیز خورانده می‌شود.

همدردی بانوان ایرانی
با مادران غزه
سرپرست امور بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دیدار با نماینده جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در ایران، از وی خواست تا مراتب همدردی زنان ایرانی را به مردم غیور غزه ابلاغ نماید.
فاطمه رحمتی این درخواست را در دیدار با خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در تهران و در حاشیه نشست تخصصی بررسی ابعاد نقض حقوق‌بشر در نوار غزه مطرح کرد.
رحمتی در این دیدار برای پایان هر چه سریع‌تر جنایات رژيم صهیونیستی و مجازات مسببان این فاجعه بزرگ انسانی ابراز امیدواری کرد و در عین حال خالد قدومی نیز به نقش اثرگذار زنان در عرصه‌های مدیریتی و اقتصادی را از اولویت‌های مورد توجه حماس دانست.

بیش از 70 درصد جوانان
 دغدغه اشتغال و ازدواج دارند
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش گفت: در حال حاضر 72 درصد از جمعیت کشور را جوانان 20 الی 29 سال تشکیل می‌دهند که مهمترین دغدغه آنان ازدواج و مسائل معیشتی از جمله مسکن و اشتغال است.
گلزاری با اشاره به تغییرات جمعیتی شکل گرفته دو دهه اخیر گفت: در حال حاضر بیشترین جمعیت جوان کشور متعلق به سن 25 تا 29 سال و بعد از آن متعلق به سن 20 تا 24 سال است. بنابراین در حال حاضر 72 درصد جمعیت کشور را افراد 20 تا 29 سال تشکیل می‌دهند که مهمترین دغدغه‌ آنان ازدواج و اشتغال است.

تشریح اقدامات مراکز سلامت خارج از کشور
رئيس جمعیت هلال‌احمر با اعلام اینکه توسعه  فعالیت‌های پیشگیرانه و بهداشتی در مراکز سلامت خارج از کشور هلال‌احمر در حال انجام است گفت: مراکز سلامت خارج از کشور باید تا جایی توسعه پیدا کنند که به نمایندگی هلال احمر ایران در سایر کشورها تبدیل شوند.رئيس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه هلال‌احمر ایران در 4 قاره از 5 قاره جهان مراکز درمانی، اظهار داشت: با گذشت زمان نیازهای عمومی‌تر کشورهایی که ایران در آنها به کار درمانی مشغول است تغییر یافته و اکنون باید خدمات درمانی خود را به سطحی پیشرفته تر و همسو با تغییر نیازهای درمانی مردم کشورها تغییر و توسعه دهیم.

تغییر محل یگان خدمتی امکان‌پذیر نیست
رئيس سازمان وظیفه عمومی ناجا درخواست‌های مربوط به تغییر محل یگان خدمتی مشمولان را غیرقابل اجرا اعلام کرد.
سردار سیدحمید صدرالسادات گفت: یکی از بیشترین درخواست‌های مردمی به مرکز نظارت همگانی ناجا (197) تغییر محل یگان خدمتی مشمولان است که براساس قانون هر فردی موظف است در یگانی که برای او مشخص شده، خدمت کند.
وی بخشش اضافه خدمت را هم مربوط به سازمان وظیفه عمومی ناجا ندانست و تاکید کرد: این موضوع مربوط به یگان‌های خدمتی است و یگان‌ها نیز با در نظر گرفتن شرایط ابلاغ شده می‌توانند تا دو سوم اضافه خدمت آنها را ببخشند.

واگن‌های چینی استانداردند
سخنگوی کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به انتقادهایی که به مدیریت شهری درباره خرید تجهیزات از چین می‌شود گفت: واگن‌های چینی مترو کاملاً استاندارد هستند.
ابوالفضل قناعی در گفت‌وگو با مهر افزود: در دوره گذشته مدیریت شهری برای خرید تجهیزات با محدودیت‌هایی روبرو بود و امکان آنکه از هر کشوری تجهیزات وارد کنیم، وجود نداشت.
وی گفت: در حال حاضر فسخ قراردادهای بین‌المللی موجب پرداخت خسارت است.