kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۶۱۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴

تقابل آمریکا و روسیه این بار در فضا

مرکز فرماندهی فضایی آمریکا ضمن اتهام‌زنی به روسیه درباره آنچه «نظامی‌گری در فضا» خوانده اعلام کرده مسکو یک جنگ‌افزار ضد ماهواره آزمایش کرده است.



مرکز فضایی آمریکا، دیروز اتهام تازه‌ای را علیه روسیه وارد و اعلام کرد، مسکو به تازگی یک جنگ‌‌افزار ضد ماهواره را آزمایش کرده است. طبق ادعای این مرکز آمریکایی، اقدامات روسیه در زمینه نظامی کردن حوزه فضا است که مدتهاست جریان دارد.
این مرکز فضایی سپس با اعلام اینکه «از منافع آمریکا و متحدانش در برابر هرگونه تجاوزگری در حوزه فضا دفاع می‌کنیم»، سعی کرد به شکلی، پاسخ آزمایش فضایی روس‌ها را داده باشد.
به گزارش فارس، این اولین بار نیست که آمریکا به روسیه درباره نظامی‌گری در فضا اتهام‌زنی می‌کند. اوایل مرداد سال جاری، واشنگتن مسکو را به آزمایش سلاح ضد ماهواره در فضا متهم کرده بود. مقام‌های مختلف روسیه ضمن رد اتهام‌زنی‌های آمریکا گفته‌اند، واشنگتن فضا را به عنوان یک عرصه نظامی تلقی می‌کند.
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این زمینه گفته بود: «دکترین تهاجمی مبتنی بر ابرقدرتی آمریکا در فضا به هدف دستیابی به برتری یا حتی برتری در سیارات دیگر است که از سوی آمریکا به عنوان یک عرصه نظامی تلقی می‌شود.
روسیه خواهان استفاده صلح‌آمیز از فضا و اکتشافات فضایی بوده و به دنبال سلطه نیست». گفتنی است آمریکا کشورهایی مثل روسیه و چین را رقبای جدی خود در تمام عرصه‌ها به ویژه عرصه نظامی می‌داند و علنا اعلام می‌کند، به چنین کشورهایی اجازه نخواهد داد جایگاه آمریکا
را بگیرند!